Samordnare Backoffice - Willab Garden

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en samordnare med teknisk profil till backoffice, som kommer att arbeta som stöd för vår försäljningsavdelning i Båstad.

WILLAB GARDEN
Willab Garden är ett familjeföretag med stark tillväxt och gedigna rötter, beläget i Östra Karup i Båstads kommun. Vi bedriver sedan 30 år försäljning av uterum och växthus med tillbehör till villaägare. Försäljningen sker dels genom e-handel, dels genom utställningsbutiker i Båstad, Bromma, Greve/Köpenhamn och Munkedal/Bohuslän. Export sker även till de övriga nordiska länderna. Hos oss arbetar ca 140 personer och omsättningen för 2015 översteg 300 miljoner. För mer information, se www.willabgarden.se


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i en liten grupp på tre personer som huvudsakligen fungerar som backoffice och stöd till vår försäljningsavdelning. I ert dagliga arbete är ni bollplank till säljarna i deras kontakt med kunder gällande returer, reklamationer, byten och servicebesök. Ni har även kapacitet att ta över mer komplexa och tidskrävande ärenden samt hantera dessa mot slutkund via mail eller telefon. Ni gör tekniska bedömningar och fattar beslut om åtgärder, som t.ex. servicebesök hos kund.

Gruppen ansvarar även för att förvalta och utveckla verktyg för att förenkla hanteringen av kundärenden, t.ex. i form av FAQ-databas. Vår förhoppning är även att du kan ta ett samordnande ansvar för gruppen och funktionen. Då kundservice är ett stöd till försäljningsavdelningen kommer du att rapportera till försäljningschefen men även ha täta kontakter med kvalitetsavdelningen.

Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-16.30.

ERFARENHET
Teknisk erfarenhet, gärna inom bygg, glas eller aluminium.
Erfarenhet av att arbeta i en rådgivande/konsulterande funktion.
Erfarenhet av att hantera och bedöma reklamationsärenden.
Erfarenhet av att hantera ARN-ärenden (Allmänna Reklamationsnämnden) är meriterande.


KUNSKAP
Du bör ha en god teknisk förståelse.
Du behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Gärna även ytterligare nordiskt språk.
God datorvana är en förutsättning för att klara av tjänsten.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är det viktigt att du är serviceinriktad och positiv samt har förmåga att självständigt strukturera och driva processer. Det är även viktigt att du har god samarbetsförmåga, kommunicerar på ett tydligt sätt samt är analytisk och har en problemlösande förmåga.


ANSTÄLLNING
Du blir anställd direkt av Willab Garden. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. I din tjänst omfattas du av kollektivavtal med Unionen.

----

Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall har ett helhetsansvar för genomförandet av rekryteringen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristoffer.

Lokal Bemanning Sverige AB erbjuder kompetensförstärkning till lokala företag genom kvalitativ rekrytering samt uthyrning av personal. Genom ett lokalt fokus som följer Laholmsbuktens omfamning bygger och vårdar vi en personlig och långsiktig relation till både kunder och personal. För att få snabb information om nya jobb, gilla oss på www.facebook.com/lokalbemanning

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Kristoffer Hall
0430-71020
Kristoffer Hall
0430-71020
Kristoffer Hall
0430-71020

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lokal Bemanning Sverige AB Laholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Du blir tillsvidareanställd av Willab Garden och börjar med 6 månaders provanställning.
  • Publicerat: 17 maj 2016

Besöksadress

Hästtorget 6
Laholm

Postadress

Box 36
Laholm, 31221

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023