Samordnare för donationen Studenternas Hus

Samordnare för donationen Studenternas Hus

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Utbildningsenheten vid Gemensamma Förvaltningen söker samordnare för donationen Studenternas hus! I samband med att Göteborgs universitet 2016 sålde Studenternas Hus upprättades en donation med samma namn. Enligt den donationshandling som upprättades avser universitetet att med donationsmedlen ”utveckla Studenternas Hus till ett innovativt och levande Studentcentrum […], en samlingsplats för studentservice och studentsociala aktiviteter”. Donationen delar årligen ut medel till studentkårsrelaterad verksamhet i enlighet med donationens ändamål.

Vill du ansvara för arbetet med utvecklingen av Studenternas Hus med utgångspunkt från donationen? Har du dessutom god kunskap om studentverksamhet vid Göteborgs universitet - då hoppas vi att du söker denna tjänst hos oss!

Utbildningsenheten är en av nio enheter inom universitetets gemensamma förvaltning. Vid enheten arbetar cirka 90 personer, se mer på https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/. Utbildningsenheten är sedan 2017 HBTQ-certifierad.

Tjänsten är placerad vid sektionen för student- och utbildningsstöd - en av enhetens fyra sektioner - https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/sektionen-student-utbildningsstod/ 

Arbetsuppgifter
Som samordnare för donationen Studenternas Hus ansvarar du för arbetet med utvecklingen av Studenternas Hus med utgångspunkt från donationen. Huvudsakligen sker arbetet genom en beredningsgrupp och en arbetsgrupp som sammanträder 3-4 gånger per termin och grupp, där du som samordnare ansvarar för den löpande verksamheten i dessa grupper i syfte att bidra till husets utveckling.

I rollen ansvarar du för den praktiska hanteringen av ansökningar om medel från donationen och för arbetet med pågående utvecklingsprojekt. Arbete med förberedelse av underlag inför möten, ansvar för kommunikationen inom de olika arbetsgrupperna, arbete med minnesanteckningar och uppföljning av ärenden som behandlas i samband med möten ingår också. Du ansvarar även för att medel utbetalas efter beviljad ansökan, och säkerställer att uppföljning samt utvärdering sker efter avslutat projekt.

Mellan möten har du kontakt med studentkårer gällande verksamheten i huset, liksom med universitetsföreträdare gällande aktuella frågor och pågående projekt. I slutet av året fastställs den årliga utdelningen från donationen genom beslut av rektor baserat på underlag sammanställt av samordnare, vilket kräver löpande dokumentation gällande verksamheten och de beslut som fattas.

Kvalifikationer
Rollen som samordnare kräver att du har en utbildning som är relevant för uppdraget och god kunskap om studentverksamhet vid Göteborgs universitet med utgångspunkt från den verksamhet som bedrivs i huset idag. Tidigare erfarenhet av verksamhet i Studenternas hus och universitetets studentkårer är starkt meriterande. Du bör även vara väl förtrogen med mötesformalia och ha god kännedom om organisationen vid Göteborgs universitet. Då uppdraget i viss utsträckning innefattar administration av medel är tidigare erfarenhet av ekonomihantering meriterande.

Som person förväntas du vara kreativ och initiativtagande, då mycket av arbetet som sker är beroende av dig som samordnare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning
Anställningen är tidsbegränsad till och med 2021-01-15, med omfattning 20 %, med placering tills vidare vid sektionen för student- och utbildningsstöd. Tillträdesdatum är 2020-08-15 eller enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Christina Kaspersen, sektionschef vid sektionen för student- och utbildningsstöd, christina.kaspersen@gu.se, tfn 0766-186157.

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-06-09

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2020
  • Ansök senast: 9 juni 2020

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Utredare till Statsbidragsenheten

Utredare till Statsbidragsenheten

18 april 2024