Samordnare för kompetensutvecklingsprojekt

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar drygt 120 personer och vår chef är landshövding Cecilia Schelin Seidegård.

Länsstyrelsen arbetar regionalt för EU:s och Sveriges jordbruks- och landsbygdspolitik. Målet är en attraktiv landsbygd vilket innebär att det finns möjlighet till arbete, god service och bra boende.

Landsbygdsprogrammet
”Landsbygdsprogrammet 2014 -2020” innehåller stöd för att utveckla landsbygden. Programmet finansieras med medel från EU och svenska staten. Miljö, hållbar utveckling och innovation är prioriterat. Målsättningen är lönsamma och livskraftiga företag, aktiva bönder som ger oss öppna marker med betande djur samt attraktiv landsbygd. Landsbygdsprogrammet omfattar företagsstöd och projektstöd. Kompetensutvecklingsinsatser är viktiga för programmets genomförande.

Läs gärna mer på
http://www.lansstyrelsen.se/gotland/Sv/lantbruk-och-landsbygd/landsbygdsutveckling/Pages/default.aspx



ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att samordna rådgivnings- och kompetens-utvecklingsinsatser som länsstyrelsen genomför i projektform. Inriktningen i projekten är främst klimat, miljö och sysselsättning på landsbygden. Två miljöinriktade områden är Greppa Näringen och Ekologisk produktion.

Du kommer att sköta projektens administration där redovisning till Jordbruksverket görs regelbundet. Du kommer också att ansvara för att planera och genomföra en del av kurserna samt viss rådgivning. I arbetet ingår upphandling av tjänster.

Tjänsten är flexibel och kan anpassas och även omfatta handläggning inom andra relevanta områden.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning agronom/lantmästare eller motsvarande. Du bör ha erfarenhet av projektledning. Det är meriterande om du jobbat med offentlig upphandling, projektredovisning, rådgivning och/eller kursverksamhet. Det är bra om du är insatt i frågor som berör landsbygdens förutsättningar och möjligheter, samt har ett stort landsbygdsintresse.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det är viktigt att du är ansvarstagande och har ett gott kundbemötande. Du är utåtriktad och bra på att uttrycka dig i tal och i skrift.

B-körkort och god datorvana krävs för anställningen.



ÖVRIGT
Länsstyrelsen på Gotland erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela Länsstyrelsens värderingar om människors lika värde.
Vi strävar mot en flexibel organisation med syfte att kunna hantera nya uppdrag eller inriktningar från nationell nivå. Därför kan dina arbetsuppgifter komma att ändras utifrån nya behov.

Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen i Gotlands län tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med säljare, rekryteringssajter eller liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

sakområdet Gunilla Lexell
010-223 92 61
Enhetschef Kjell Norman
010-223 92 73
ST Erling Ahlqvist
010-223 92 01
SACO Linda Larsson
010-223 92 57
Handläggare Karin Duckarve
010-223 92 42
sakområdet Gunilla Lexell
010-223 92 61

Sammanfattning

Besöksadress

62185 Visby
None

Postadress

Strandg. 1-2
Visby, 62185

Liknande jobb


10 januari 2023

10 januari 2023

Gårdsutvecklare till försöksgårdarna

23 december 2022