Samordnare, Hälso- och sjukvårdsorganisationen

Samordnare, Hälso- och sjukvårdsorganisationen

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

På hälso- och sjukvårdsenheten SÄBO och Hemsjukvård och Rehabilitering, arbetar sjuksköterskor, distriktssköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Verksamheten bedrivs inom särskilt boende eller ordinärt boende. Uppdraget för verksamhetsområdet är att ansvara för kvalificerade hälso- och sjukvårdsinsatser, utföra bedömningar samt rådgivning och handledning till omvårdnadspersonal.

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare har du på uppdrag av och tillsammans med enhetschef ansvar för att leda och organisera verksamheten, samt vara behjälplig med administrativa arbetsuppgifter.

I uppdraget ingår att:
• Planera för kort- och långsiktigt bemanningsbehov och schemalägga verksamhet
• Bemanna enligt dagligt verksamhetsbehov
• I samarbete med enhetschef verka för en god arbetsmiljö
• Vara delaktig i rekryteringsarbete
• Agera studentsamordnare, samt planera introduktion av nya vikarier och annan nyanställd personal


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har/är
• gymnasieutbildning samt examen inom vård och omsorg.
• arbetat med personalplanering och schemaläggning i systemstöd.
• dokumentationsvana och arbetat med administrativa uppgifter med dator som arbetsverktyg och har goda kunskaper i Officepaketet.
• erfarenhet av att arbeta med arbetsledning
• hög social kompetens
• kommunikativ, lyhörd och pedagogisk då du har en central roll i dialogen mellan olika funktioner inom verksamheten
• drivs av att arbeta med problemlösning och har en hög stresstålighet.
• trivs med att arbeta strukturerat och känner dig trygg med att hantera svåra samtal och beslut

Det är meriterande om du har/är
• leg sjuksköterska eller har annan likvärdig vårdutbildning
• en utbildning inom området administration och ledarskap
• kunskap om e-handel och fakturahantering

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Sammanfattning

Liknande jobb


kvalitet ansvarig

kvalitet ansvarig

8 maj 2024

Kvalitetstekniker

3 maj 2024