Samordnare hemtjänst

Samordnare hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Herrljunga kommun - hjärtat av Västra Götaland! Med våra goda pendlingsmöjligheter och vår tydliga och välkomnande VI-känsla är vi kommunen och arbetsgivaren för dig. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål om långsiktig hållbarhet och att bli 10 000 invånare.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill utveckla och finnas i ett sammanhang för att få en fungerande hemtjänst. Då en av våra enhetschefer studerar är vi nu i behov av en samordnare för att stötta de enhetschefer som är kvar på plats. Placeringen är i centrala Herrljunga med goda pendlingsmöjligheter med tåg.

Du ska vara ett administrativt stöd för enhetschefer och det innefattar att vara ett ansikte utåt och ge en god service.

I arbetet ingår bland annat att :
• hantera dagliga bemanningsfrågor såsom ta emot sjukanmälningar, vikarieanskaffning, samverka med hemtjänstkoordinator (planerare) samt eventuell schemaläggning i Time Care multiaccess om behov finns
• hantering inför lönekörning i Personec, exempelvis tillstyrka vid sjukfrånvaro och notera vid vikarieanskaffning
• hjälpa till med administration vid nyanställning/avslut av anställning samt för semestervikarier, feriearbetare och elever
• medverka på APT och föra anteckningar, utreda avvikelser på uppdrag av enhetschef, planering i samband med utbildning
• samordna kring datorer, telefoner, skrivare och annan teknisk utrustning, göra felanmälningar och kontakta support.

Arbetsuppgifterna kan förändras över tid beroende på vad som efterfrågas från verksamheten.



KVALIFIKATIONER
Som spindeln i nätet behöver du vara en god administratör, vara flexibel och ha goda kunskaper om bemanningsfrågor och vikarieanskaffning.

Du ska:
• ha goda kunskaper i Time Care multiacess samt Personec
• ha en god samarbetsförmåga och snabbt kunna ställa om då arbetet är av skiftande karaktär

Utbildning inom administration är meriterande eller annan lämplig utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Utdrag ur belastningsregistret krävs samt Bank-ID och körkort.


ÖVRIGT
I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Lindberg
0513-17343
Anna Christensen
0513 - 17348
Susanne Åhman
0513-17140
Eva Österlund Hjort
0513-17150
Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel
0513-17000
Susanne Aronsson
0513-17156
Elisabeth Skarnehall
0513-17146
Maria Zettersten
0513-17185
Josefin Fjällman
0513-17184
Maria Eliasson
0513-172 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Herrljunga kommun, Socialförvaltning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Besöksadress

Torget 1 Herrljunga
None

Postadress

Torget 1, Box 201
Herrljunga, 52423

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024