Samordnare med inriktning mot uppdragsutbildning till kompetensenheten

Samordnare med inriktning mot uppdragsutbildning till kompetensenheten

Arbetsbeskrivning

HR-avdelningens uppgift är att skapa förutsättningar för en arbetsgivarepolitik som stödjer Polismyndighetens chefer och medarbetare i att nå Polismyndighetens korta och långsiktiga mål.


Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning, och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda likväl som myndighetens biblioteks- och kunskapstjänst. Kompetensenheten har ca 500 medarbetare och är inne i ett spännande och intensivt tillväxt- och omställningsarbete där du kommer att vara en viktig del i att bidra till utvecklingen av vår nya organisation.


Din placering kommer att vara på sektionen utveckling och samordning. Sektionens uppdrag är att säkerställa ett strategiskt stöd för planering, styrning, utveckling samt ett administrativt stöd till enheten. På sektionen finns olika specialistkompetenser såsom verksamhetsutvecklare, strateger, upphandlingsansvariga och verksamhetskontrollers.


Det finns möjlighet att arbeta upp till två dagar i veckan hemifrån. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m.
Arbetsbeskrivning
Kompetensenheten är för närvarande inne i en stor utvecklings- och omställningsprocess. Som avtalssamordnare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Framställa och kvalitetssäkra offertförfrågningar, avtal och underlag för upphandling av utbildningsinsatser
Ansvara för samordning och administration av avtal gällande i första hand uppdragsutbildning
Delta i planeringsarbete och utveckla rutiner för området



I ditt arbete förväntas du samverka med sektionen för fort- och vidareutbildning samt andra intressenter inom myndigheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan, för tjänsten, relevant utbildning. Alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som kan bedömas likvärdigt
Något eller några års aktuell arbetslivserfarenhet inom för anställningen relevant område, företrädesvis från offentlig sektor såsom tex Skolverket eller från högskolesektorn
God erfarenhet och kunskaper kring MS Office-paketet



Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Relevant erfarenhet och/eller kunskaper kring upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)
Erfarenhet av utvecklingsarbete, framtagande av nya rutiner, nya arbetssätt eller motsvarande
Erfarenhet av att arbeta med uppdragsutbildning som beställare



Vi söker dig som är driven, serviceinriktad, initiativrik och gillar utveckling. Rollen ställer krav på att du kan arbeta självständigt och driva dina egna ärenden samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Vidare har du en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt med kvalitetsmedvetenhet i fokus.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om uppdraget? Välkommen att kontakta sektionschef Katarina Thorsell, katarina.thorsell@polisen.se
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta HR-konsult Emil Bengtsson, emil.bengtsson@polisen.se
Fackliga representanter
Facklig information lämnas av:
Andreas Johansson SACO tfn 073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27


Övrig information
Arbetsort: Solna, Sörentorp
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 1 år, kan komma att finnas möjligheter till förlängning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast 26 april 2022. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.


I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.


Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se och märk din ansökan med diarienummer: A199.753/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med diarienummer: A199.753/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75, Stockholm, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten - Solna Sörentorp SOLNA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 26 april 2022

Postadress

Ulriksdal 1 Sörentorp 1
SOLNA, 17079

Liknande jobb


Strategic Buyer Components

Strategic Buyer Components

26 april 2024

27 oktober 2023