Samordnare till Boendeteamet

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Vuxen, Barn/ Unga och Familj, Gemensamma Resurser och Ensamkommande barn och unga.

Socialförvaltningens Vuxenverksamhet ansvarar för det sociala arbetet gällande missbruksvård, psykosociala problem och psykiska funktionshinder för vuxna personer samt deras familjer.

ARBETSUPPGIFTER
Inom boendeteamet arbetar vi tillsammans med den enskilde i dennes strävan till ett självständigt liv. Alla boende ska ha en handlingsplan med tydliga mål och rimliga delmål som utarbetas tillsamman med klient och socialsekreterare utifrån den enskildes egna förutsättningar. En grundförutsättning för att lyckas i detta arbete är en god relation till klienten.

Som samordnare arbetar du på uppdrag av Sektionschefen och/eller Enhetschefen.

I enlighet med uppdraget ska du:
• samordna arbetet i vardagen, fördela arbetet och ansvara för schemaläggning i delaktighet med kolleger
• vägleda och ge stöd till kolleger, hålla i personalmöten vid behov
• se till att det finns vikarier vid ordinarie personals frånvaro samt vara Sektionschefen och/eller Enhetschefen behjälplig med att attestera i personalsystemet
• se till att rutiner följ och bistå närmsta chefen i introduktion av nya medarbetare

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• dokumenterad erfarenhet inom arbete med Vuxna i socialtjänsten
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda IT-kunskaper.
• god förmåga att samarbeta och verkar för ett öppet klimat och ett serviceinriktat förhållningssätt som genomsyrar arbetsplatsens alla delar
• B-körkort och kör bil

Utöver det är det viktigt att du:
• är medveten om och arbetar i enlighet med nämndens mål och verksamhetens styrkort
• arbetar för att det sociala arbetet har klientens behov i centrum
•arbetar för att kvalitetssäkra och utveckla arbetet tillsammans med enhets/sektionschef

ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 20 december 2016

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25189

Liknande jobb


Socialsekreterare - barn och familj vikariat

16 maj 2024

16 maj 2024

Utvecklingsledare till avdelningen för funktionsstöd, LSS

Utvecklingsledare till avdelningen för funktionsstöd, LSS

16 maj 2024