Samordnare till Cameleonten daglig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Cameleonten är en arbetsinriktad daglig verksamhet med friskvårdsprofil som vänder sig till brukare med utvecklingsstörning eller en diagnos inom autismspektrum. Med kompetenta och engagerade medarbetare fokuserar vi på faktorer som befrämjar hälsa och meningsfullhet. Vi finns vid Edsbergs Torg i Sollentuna. Cameleonten drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus.

Cameleonten är en daglig verksamhet som vänder sig till brukare inom personkrets 1, personer med utvecklingsstörning och/eller en diagnos inom autismspektrum. Verksamheten har två inriktningar; den ena inriktningen arbetet främst med att stötta och coacha arbetsdeltagarna ut på arbetsmarknaden via bland annat praktik och handledning. Den andra inriktningen arbetare mer med att ge arbetsdeltagarna en meningsfull dag med aktiviteter som främjar välmående och hälsa. Med kompetenta och engagerade medarbetare fokuserar vi på faktorer som befrämjar hälsa och meningsfullhet. Vi finns vid Edsbergs Torg i Sollentuna. Cameleonten drivs av Utvecklingspedagogik Sverige som även bedriver andra verksamheter såsom skola och omsorg för personer med funktionsnedsättning.

 

Beskrivning av tjänsten

Rollen som samordnare på daglig verksamhet är ett delvist administrativt chefsstöd med en arbetsledande funktion för det dagliga arbetet. Rollen har egna ansvarsområden och driver självständigt utveckling inom delar av verksamheten. I rollen ingår även att arbeta operativt i den dagliga verksamheten tillsammans med arbetsdeltagare och kollegor.

Rollen ansvarar för att arbetsuppgifterna utförs på ett effektivt sätt med god kvalitet och att arbetet sker utifrån företagets värderingar (Framåt, tillsammans med hjärta och klokhet), verksamhetsplan, affärsidé och vision. Som samordnare arbetar du främst med planering av det dagliga arbetet samt är i verksamheten med deltagare. Vi söker dig som vill ansvarar för samordning och planering, metodhandledning, och stöd till övrig personal. Du är direkt underställd verksamhetschefen och har regelbundna avstämningar samt uppföljningar av arbetet som utförs med din chef. I ditt uppdraget kommer du att stödja och uppmuntra arbetsdeltagarna i utförandet av deras arbetsuppgifter och på så vis stötta dem till att nå sina mål där fokus ska vara en meningsfull daglig sysselsättning. Aktiviteterna på Daglig verksamhet är varierande och utvecklande. Det handlar bland annat om dagliga promenader, bilutflykter, arbeta i verksamhetens egen Second hand-butik samt matlagning och bakning. 

Din bakgrund

Vi söker dig som har intresse och engagemang för arbete med målgruppen. Är systematisk, noggrann och flexibel. Kan ställa om arbetet utifrån vad som är viktigt för tillfället och ha god dialog med dina kollegor. Vill och tar ansvar, håller överenskommelser om deadlines, förstår vikten av att arbeta utifrån rutiner och kan och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Social kompetens och trivs med att ha stora kontaktytor.

Dina egenskaper

Vi söker dig som är positiv, engagerad, nyfiken och lyhörd med god samarbetsförmåga såväl med deltagare som med personal. Du är trygg i dig själv, har stor empati och har ett stort tålamod. Du ser möjligheter i stället för hinder och tycker om att utvecklas tillsammans med andra. Som person är du ledande och stöttande i det dagliga arbetet genom ett självständigt och flexibelt arbetssätt. Du ska aktivt ta del av verksamhetens dagliga uppgifter och uppdrag samt stödja övriga medarbetare i deras uppgifter.

Kvalifikationskrav

Vi söker dig som har relevant utbildning inom vård- och omsorg, omvårdnadsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat inom LSS- verksamheter samt med bemanning och planering eller annat administrativt arbete. Vi söker dig som har kunskaper om IBIC och arbetar utifrån det. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i system som Combine, Lifecare, Parasol, Treserva eller motsvarande verksamhetssystem. Du har goda kunskaper och kan använda svenskan i så väl tal som skrift.

 

Vi erbjuder dig

Ett arbete som utförs tillsammans med positiva, erfarna och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra arbetsdeltagare. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande arbetsplats där vi tillsammans kan ge arbetsdeltagarna det bästa möjliga av deras vardag. Vi ser tillväxt som något positivt och värdegrunden har en central roll i tillväxt men även grunden för att du ska lyckas och trivs i ditt arbete.

Mer information

Vi erbjuder dig ett arbete i en verksamhet som har deltagare i fokus och som drivs med hög kvalitet och kännetecknas av våra värderingar - Framåt, tillsammans med hjärta och klokhet. En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär och kollegor med stort ett engagemang i sina uppdrag. En miljö som är tillåtande, utmanade och kreativ med goda förutsättningar för behovsanpassat lärande i ett företag som ser medarbetarnas kompetens som viktig. 


• Ett generöst friskvårdsbidrag samt andra individuella förmåner via vår förmånsportal
• Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid
• Vi tillämpar individuell lönesättning samt har kollektivavtal
• Varaktighet: Tillsvidare med 6 månaders provtjänstgöring
• Tillträde: 2022-04-01 eller enligt överenskommelse
• Sista ansökningsdag: 2022-04-30
• Sysselsättningsgrad: 100%
• Arbetstid: Heltid 08:00-16:30 inkl. 30 min rast

Kontakt

Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Tf. Verksamhetschef Elli Yousefipak på tfn.070-236 19 22, alternativt via mail: elli.yousefipak@up.se

Före påbörjad anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

 


Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.


Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Torstensson, bitr. rektor
+468 517 07 240
Annika Pernikliski, Chef Omsorg
08-517 07 177
Annika Pernikliski, Chef Omsorg
08-517 07 177
Anna Kirch, Verksamhetschef
073-270 67 75
Johan Thorsell, Biträdande rektor
0851707149

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Utvecklingspedagogik Sverige
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Besöksadress

Hjortstigen 3
None

Postadress

Box 418
Sollentuna, 19124

Liknande jobb


17 maj 2024

Boendeassistent

Boendeassistent

17 maj 2024

17 maj 2024