Samordnare till Polisens kontaktcenter placeringsort Karlstad eller Falun

Samordnare till Polisens kontaktcenter placeringsort Karlstad eller Falun

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?

Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Bergslagen består av Polisområdena Värmland, Dalarna och Örebro Län. Polisens kontaktcenter (PKC) lyder under den Operativa enheten som består av ett flertal sektioner: Gränspolisenheten, Trafiksektionen, Regionledningscentralen (RLC), Specialsökhundar och Insatsstyrkan. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla sådan typ av kompetens som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Bergslagen.

PKC Bergslagen verkar idag från två orter, Falun och Karlstad. Totalt arbetar drygt 75 medarbetare på PKC. Både polisiär och civil kompetens finns bland medarbetarna och dessa är fördelat på funktioner som Operatörer, Förundersökningsledare, Operativa ledare och Gruppchefer.



ARBETSUPPGIFTER
Samordnaren ansvarar för all uppföljning och arbetar på uppdrag av sektionschefen. Samordnaren sitter med i ledningsgruppen och är föredragande i punkten uppföljning/statistik. Vidare innefattar arbetsuppgifterna att ansvara för skyddsronder, skyddskommittéer och för verksamhetens kommande flytt till nya lokaler.

Exempel på andra arbetsuppgifter är att samordna all intern utbildning och utveckling för samtliga medarbetare på PKC, Förundersökningsledare (FU-ledare) och operatörer. Samordnaren ingår i arbetsgrupper i arbetet med kompetensförsörjning och andra arbetsuppgifter är att stötta chefer i rekryteringsprocesser och att samordna verksamhetens bemanning.



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• En akademisk examen eller en utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av att ha arbetat med personalplanering eller annan personaladministration som arbetsgivaren bedömer relevant
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift.
• Använt dator som arbetsverktyg och har grundläggande kunskaper i Officepaketet.
• B-körkort


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av arbete inom polismyndigheten
• Erfarenhet av att självständigt drivit dina egna arbetsuppgifter inom samordning eller egna projekt
• Erfarenhet av rekrytering


Personliga egenskaper:

Som person har du förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Vidare är du bekväm i att ta egna initiativ och arbeta självständigt för att kunna lösa problem som uppstår i arbetet och kunna fatta beslut och har god prioriteringsförmåga, då det periodvis är hög arbetsbelastning. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och förmågan att knyta kontakter och ha ett rikt nätverk.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.






ÖVRIGT
Arbetsort: Karlstad eller Falun
Funktion: Samordnare


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tillförodnad chef ekonomi region Öst Tobias Lundh

SACO Anna Owens
010-56 34 881
Chef Forensiska sektionen Bergslagen Christina Tryggvesson
010-5672125
OFR/P Anna Ekstam
010-5672199
Chef Per-Jan Eriksson
11414
SACO-S Liselotte Sliwon
11414
Tf gruppchef Leif Lexon
114 14
Gruppchef Sanna Riihelä
010-5672697
HR-handläggare Mikaela Pedersen

OFR/S Mats Henriksson
010-5671860

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 3 70118 Örebro
None

Postadress

Box 1804
Örebro, 70118

Liknande jobb


Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024

1 maj 2024

Vi söker en administratör

Vi söker en administratör

8 maj 2024