Samordnare till Sofiagårdens vård- och omsorgsboende

Arbetsbeskrivning

Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största non profit-aktörer inom vård och omsorg.

Vi har redan från början förstått att vård och omsorg behöver både hjärta och hjärna. Och en stor portion medmänsklighet. De flesta möter den kanske närmast hos våra medarbetare – närmare 1200 personer som gör skillnad tillsammans. Vi har ett fyrtiotal verksamheter inom områdena hälsa och vård, funktionshinder och äldreomsorg. Det är bland annat vårdcentraler, Rehabiliteringscenter, äldreboenden, verksamheter för barn med funktionsnedsättningar samt boenden för ensamkommande barn och ungdomar. Både stora och lite mindre, men alla lika viktiga.

Är du en person som drivs av att hitta lösningar?
Sök då tjänsten som samordnare hos oss på Sofiagården!

Arbetsuppgifter
Som samordnare kommer du att ingå i Sofiagårdens ledningsgrupp som består av verksamhetschefer, sjuksköterskor, arbetsterapeut, sjukgymnast och kulturpedagog. Du är en nyckelperson i verksamheten och har tätt sammarbete med samtliga yrkesfunktioner och är i funktionen ett ledningsstöd. Du kommer även att:

- Planera bemanning efter verksamhetens behov.
- Administrera i tidredovisningssystemet och samarbeta med löneadministratör.
- Schemalägga och semesterplanera tillsammans med verksamhetscheferna.
- Motta sjuk och friskanmälningar.
- Ansvara för vissa beställningar.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska med tidigare erfarenhet av samordnarrollen inom äldreomsorg eller har relevant utbildning inom området. Du har erfarenhet av schemaläggning, bemanning och samordning inom vård/omsorg. Då det i uppdraget ingår att aktivt delta i och driva ett systematiskt kvalitetsarbete ser vi gärna att du har den erfarenheten med dig.

Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och har lätt för att se hur alla verksamhetens olika delar hänger ihop. Du är noggrann och effektiv. Du är lyhörd och relationsskapande som person med god kommunikativ förmåga som vinner förtroende i din omgivning.

God datavana krävs och extra meriterande är om du tidigare arbetat i tidsredovisningssystemet Medvind.

Villkor
Tjänsten avser en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad 75%, tillträde efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadsanställning
  • 75%. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 oktober 2017

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024