SAMORDNARE/COACH

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknadsavdelningen går in i ett nyskapande (och utökar sin verksamhet). Arbetsmarknadsavdelningen är inorganiserad inom Individ- och familjeomsorgens vuxenenhet. I samma enhet ryms försörjningsstödshandläggning, myndighetsutövning för vuxna, integrationsavdelning samt öppenvård för missbrukare.

Med utgångspunkt i den befintliga arbetsmarknadsavdelningen arbetar vi nu om kommunens arbetsmarknadsinsatser och formar en delvis ny verksamhet. Den nya verksamheten utformas alltjämt och du blir en viktig del i utvecklingsarbetet. Målet med den nya verksamheten är att genom olika former av stöd bidra till att personer går från bidragsberoende till självförsörjning.

Vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Du har också möjlighet till subventionerade friskvårdsinsatser.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Du kommer ansvara för samordning av inflödet till det nya jobbcentret. Du kommer också vara en av flera coacher som har ansvar för att kartlägga den enskildes behov, skapa individuella genomförandeplaner och föra individer utifrån dessa. Ditt arbete kommer att till stor del innehålla samverkan både med andra kommunala verksamheter och med externa så som arbetsförmedlingen.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen t ex beteendevetare, socionom eller annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av arbete i ledande position är meriterande.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med personer som står utanför arbetsmarknaden. Kunskap om arbetsmarknadens olika aktörer är viktigt. Du är bekväm med att arbeta strukturerat och målstyrt.

Personliga karaktärsdrag som vi värdesätter högt:
- genuint intresse och engagemang för målgruppen
- personlig mognad - trygg och stabil med god självinsikt
- målinriktad, handlingskraftig och uthållig
- förtroendeingivande och förmåga att påverka till förändring
- självständig och ansvarstagande men trivs också med att arbeta i team
- god samarbetsförmåga, lyhörd och kommunikativ
- flexibel och utvecklingsinriktad
B-körkort är ett krav.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Då Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökanden med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Anna Sundin
0220-241 96
SSR Siv Andersson
0220-240 93
Vision Eva-Lena Verner
0220-240 39
Enhetschef Teija Lievonen
0220-24460
Enhetschef Annika Talvitie
0220-24470
Vårdförbundet Åsa Byhlin
0220-24529
Enhetschef Gudrun Persson
0220-24201
Enhetschef Ulrica Peschau
0220-247 25
Vision Eva-Lena Werner
0220-240 39
Kommunal Ann-Louise Forslund
0220-243 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialnämnden Hallstahammar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.
  • Publicerat: 18 februari 2014

Besöksadress

Vegagatan 1
Hallstahammar

Postadress

None
Hallstahammar, 73480

Liknande jobb


22 maj 2024

Handläggare/socionom försörjningsstöd

Handläggare/socionom försörjningsstöd

22 maj 2024

Socionom Familjefridsteamet

Socionom Familjefridsteamet

22 maj 2024