Samordnare/metodutvecklare Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Vuxen, Barn/ Unga och Familj, Gemensamma Resurser och Ensamkommande barn och unga.

Socialförvaltningen och verksamheten Barn, Unga och Familj fortsätter att utvecklas. Delaktighet och nätverksarbete kommer att få ännu större fokus och vi tillsätter nu en ny tjänst, som samordnare/ metodutvecklare!

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten erbjuder två huvuduppdrag: att samordna samt att utveckla. Uppdraget med att samordna innebär att du är ”spindeln i nätet” och arbetar med att koordinera t.ex. Nätverksmöte och Intensivutredningar samt som en del arrangera och hålla i möten. Uppdraget med att utveckla innebär att bidra till att proaktivt utveckla de olika metoderna som förstärker delaktighet och nätverksarbete. En viktig del i rollen som samordnare /metodutvecklare är att engagera, driva och inspirera!

Tjänsten som tillsätts är en av två tjänster som samordnare /metodutvecklare Det är en nyinrättad tjänst som tillsätts i syfte att förstärka och utveckla verksamheten Barn, Unga och Familj. Då tjänsten är nyinrättad finns stora möjligheter att vara med och påverka innehållet i tjänsten. Innehållet kan även förändras över tid i takt med att arbetet utvecklas och nya metoder/idéer implementeras.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har Socionomexamen eller liknande samt kunskap om och erfarenhet av arbete inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg, barn och unga.
• har minst 5 års erfarenhet inom den sociala barn- och ungdomsvården
• utbildad nätverksledare är meriterande liksom andra vidareutbildning och fördjupad kunskap inom området barn och unga
• har kunskap om och erfarenhet av att driva utvecklingsprocesser tillsammans med andra
• har ett öppet och positivt förhållningssätt i mötet med andra och är en engagerande inspiratör
• har vana och vilja att arbeta processorienterat och kunskapsbaserat med barnet/den unge i fokus
• är intresserad av kunskapsutvecklingen inom området
• vill utvecklas och kan leda dig själv

ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Utöver det erbjuder Socialförvaltningen även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m. Varje dag serveras frukt och kaffe och en gång i veckan får alla team i förvaltningen frukost på jobbet!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25189

Liknande jobb


Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

28 mars 2024

28 mars 2024

Behandlingssekreterare- Sommarvik

Behandlingssekreterare- Sommarvik

28 mars 2024