Samtrans söker två chefer till beställningscentralen

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Arbetsbeskrivning: Hjärtat på Samtrans är beställningscentralen som i dagsläget består av ett 80-tal personer där du kommer att arbeta som en av två chefer. Du kommer vara operativ med personal och allt som rör den dagliga driften men du kommer också arbeta strategiskt med att organisera, bygga upp och driva verksamheten framåt.

Arbetets omfattning: Heltid, arbetstoppar förekommer. Start omgående efter överenskommelse och efter sommaren.

Din profil

Kompetenskrav: Det primära i rollen är att du är en god ledare, att du har tidigare erfarenhet av att leda personal och gärna att du har en ledarskapsutbildning i botten. För att trivas som chef i beställningscentralen måste du ha erfarenhet av förändringsarbete och organisationsförändringar. Har du en bakgrund inom logistik, bud eller som trafikledare är det meriterande. Då arbetet i beställningscentralen innebär en del IT- och teknikfrågor är det en fördel att du har intresse av IT och system. Rollen innebär uppföljning av avtal samt resultatansvar varför erfarenhet inom dessa områden är meriterande. Arbetet kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Personliga egenskaper: I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är driven och självmotiverad och som triggas av utmaningar och som tycker att det är roligt och motiverande att arbeta i en snabbrörlig verksamhet. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara trygg i dig själv och ditt ledarskap, ha ett entusiasmerande och koordinerande sätt och vilja vara med och bygga verksamheten framåt.

Om företaget

Samtrans Skol- och Handikapptransporter Stockholm AB är Sveriges ledande företag när det gäller skol- och handikapptransporter. Företaget är privatägt. Samtrans kunder är framförallt stad, kommuner och landsting men också privata vårdgivare och försäkringsbolag. Nu söker Samtrans två drivna ledare till huvudkontoret i Solna.

Intresserad av tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar vi med Brainpeople AB. Vid frågor hänvisar vi till rekryteringskonsult Lotta Rylander på telefon 08-501 685 01 och mail lotta.rylander@brainpeople.se

Om oss

Brainpeople är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar, rekryteringsuppdrag och omställning. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är Ekonomi & HR, Kundtjänst & Administration, IT & Teknik, Marknad & Försäljning.

Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Bauer

Karin Malmqvist
08-501 685 20
Lotta Rylander
08-501 685 01
Maria Nordenhem
08-501 685 11
Ann-Sofie Widlund
08-501 685 11
Ann-Sofie Widlund
08-50168511
Lotta Rylander
08 - 501 685 01
Jessica Bauer

Rebecca Liv
08 - 501 685 09
Ann-Sofie Widlund
08 - 501 685 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 juli 2015

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

13 oktober 2023