Sanoma Utbildning söker en Business Service Manager

Arbetsbeskrivning


Sanoma Utbildning är ett av Sveriges ledande läromedelsförlag och ingår i den internationella mediekoncernen Sanoma. Vi ger ut läromedel från förskola upp till högskola och är en del av Sanoma Learning-divisionen, som har verksamhet i Holland, Finland, Ungern, Belgien, Polen och Sverige. Under 2012 omsatte bolaget ca 230 mkr. Förlaget finns på Kungsholmen i Stockholm och har ca 60 anställda. Läs gärna mer på www.sanomautbildning.se [ http://www.sanomautbildning.se/ ] och www.sanoma.com [ http://www.sanoma.com/ ]


Nu söker vi en Business Service Manager till deras kontor i Stockholm!

Som Business Service Manager ansvarar du för en fungerade teknisk support och infrastrukturdrift på kontoret i Stockholm. Rollen innebär att du arbetar nära Sanoma Utbildnings medarbetare och stödjer dem i tekniska frågor, samlar in krav från verksamheten och hela tiden jobbar för att förbättra och effektivisera. Man har en lokal roll, men tillhör samtidigt ett internationellt team. Resor förekommer några gånger om året.

Du ansvarar för att de serviceavtal som finns på plats med externa leverantörer efterföljs och kommer med förbättringsförslag när det behövs och ansvarar för att driva dessa frågor. Du kommer att fungera som länken mellan verksamhet och externa leverantörer, vilket innebär att du behöver identifiera och analysera verksamhetens krav och översätta dessa till tekniska lösningar gentemot leverantörerna. Du kommer även jobba med att sätta upp SLA:er och se till att de efterföljs.

I den här tjänsten ingår även ett ekonomiskt ansvar i form av hantering av IT-budget och ta beslut kring nödvändiga investeringar som behöver göras, godkänna fakturor som har med området att göra samt medverka i upphandlingar av exempelvis mjukvara, telekommunikation och operativa tjänster efter att ha samlat in krav och synpunkter från användarna i den lokala organisationen. Du har ett budgetansvar på en lokal nivå och ansvarar för att den hålls och inte överskrids.


Kompetens
För att passa för den här tjänsten krävs det att du har jobbat minst 5 år i en liknande roll samt har en relevant högskoleutbildning, då utbildning står i fokus för Sanoma. Du har god erfarenhet av arbete med kravställning och kravinsamling samt god erfarenhet av arbete med externa leverantörer gällande IT-drift och support. Rollen kräver även att du har god teknisk förståelse för IT såsom infrastruktur, hård- och mjukvara samt förvaltningsmodeller såsom ITIL eller COBIT. Då deras miljö främst är Windowsbaserad är det viktigt att du har kunskap inom Windows operativsystem för såväl klienter som servrar. Då koncernspråket är engelska är det viktigt att du känner dig bekväm med det engelska språket i såväl tal som skrift.

Meriterande är om du jobbat på ett internationellt företag och är van vid att föra diskussioner med olika nationaliteter.

Person
För att klara av- och passa för den här rollen krävs det att du är tydlig och kommunikativ. Du är strukturerad, väldigt självgående och van vid att ha ett större ansvar och leda andra människor. Du är van att arbeta med många bollar i luften och kan med lätthet stödja personalen när det gäller datorer, mjukvaror (inköp och installation). Du är intresserad av att hitta förbättringar och nya lösningar som effektiviserar arbetet på kontoret och infrastrukturen, och intresserad av att driva igenom idéerna från ax till limpa. Du ska tycka att förhandling och kontakt med leverantörer är roligt.

För den här rollen krävs det att man talar och skriver svenska och engelska obehindrat.



Uppdragsgivare: Sanoma Utbildning

Ort: Stockholm


I denna rekrytering jobbar Sanoma med Dfind IT, som tar hand om alla ansökningar. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jen Scheffel på jen.scheffel@dfind.se [ mailto:jen.scheffel@dfind.se ] eller 0733-43 40 38.

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 6 december 2013

Liknande jobb


9 april 2024