SAS (Socialt ansvarig socionom)

Arbetsbeskrivning

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är organisatorisk placerad på kanslienheten i stadsdelsförvatningen Centrum men ditt uppdrag omfattar även stadsdelen Majorna-Linné. Kanslienheten tillhör utvecklingsavdelningen och består av sju medarbetare. Du kommer att arbeta i nära samarbete med MAS.

Funktionen innebär att följa upp och utveckla det systematiska kvalitetsarbetet utifrån gällande lagstiftning inom socialtjänsten, genom att utöva verksamhetstillsyn avseende fel och brister, Lex Sarah och social dokumentation. Tillsynen kommer att gälla för verksamheterna IFO-Funktionshinder och Äldreomsorgen. I uppdraget ingår att återkoppla resultaten och vara stöd i analysarbetet till stadsdelsnämnd och ansvariga chefer. I uppdraget ingår också att tillsammans med chefer ta fram riktlinjer och rutiner och genomföra utbildningsinsatser för medarbetare inom de olika verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning inom området, gärna socionomexamen.
• Vana vid att arbeta självständigt och att vara resultatfokuserad.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och en god samarbetsförmåga.
• Kunskap och erfarenhet från förvaltningens verksamhetsområde.
• Kunskap och erfarenhet inom SoL, LSS, LVU, LVM och de övergripande lagar som styr kommunal verksamhet är ett krav.
• Erfarenhet från dokumentationssystem inom socialtjänsten.
• Kunskap och erfarenhet att arbeta med kvalitetssäkring/uppföljning

ÖVRIGT
Vi undanber oss all kontakt med rekryteringsföretag under rekryteringsperioden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Malin Johansson
031-3657473
Områdeschef Annika Strandberg
031-365 70 53
Enhetschef Landalahus Carina Ludvigsson
031 365 77 11
Enhetschef Annica Thorin

Bitr. rektor Anna Badenfors
031-3657185
Biträdande rektor Christopher Törnbäck
031-3657175
Enhetsschef Annette Lidfedt
031-3657443
Enhetschef Landalahus Madeleine Östlund
031-365 77 04
Enhetschef Katarina Hedberg
031-365 76 87
Metodutvecklare IFO Julia Mårtensson
031- 365 7593

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Centrum Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Engelbrektsgatan 71
None

Postadress

Box 5293
Göteborg, 40225

Liknande jobb


22 maj 2024

Handläggare/socionom försörjningsstöd

Handläggare/socionom försörjningsstöd

22 maj 2024

Socionom Familjefridsteamet

Socionom Familjefridsteamet

22 maj 2024