Scandic Rubinen söker Housekeeping Manager

Arbetsbeskrivning

Att jobba på Scandic

På Scandic får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation. Vi erbjuder en arbetsplats där hållbarhetsfrågor har ett stort fokus och vi hoppas att du vill bidra med ditt engagemang och din kompetens så vi kan bli ännu bättre. Scandic är en del i ett mångkulturellt samhälle och för att kunna möta upp är det viktigt för oss att vår personal speglar de gäster vi har. Därför är mångfald en viktig del i vår vardag och genom din ansökan kanske du kan vara med och göra detta möjligt.

Rubinen ligger på Avenyn och har 289 hotellrum. Hotellet genomgick en stor förändring under 2013-2014 och byggt ut med 5600 kvm. Ett tillskott på 109 hotellrum, ny konferens- och eventvåning med plats för 300 personer. Ruby Bar och restaurangen har byggts om och vår populära Roof Top Bar har blivit större och har fått en inomhusdel. Förutom detta har gymmet blivit större med bastu och en relaxavdelning. Doos arkitekter står för inredning och stilen är avslappnat bohemian chic med en kvinnlig touch. Detta ska bidra till att möta morgondagens gäster och matcha vårt fantastiska läge. 

Dina arbetsuppgifter

Nu söker vi en Housekeeping Manager med ett utvecklat sinne för ordning och reda. Du kommer att verka som övergripande ansvarig för hotellets renlighet och materialvård. Du har budget- och personalansvar och planerar bemanning efter kvalitets- och effektivitetsmål. Vi ser att du genom ditt goda ledarskap leder teamet med en tydlig men omsorgsfull hand och därigenom åstadkommer goda resultat.

Du kommer representera din avdelning i olika sammanhang och är en aktiv medlem i hotellets driftsgrupp där du via denna unika position med närheten till gästerna har möjlighet att påverka hotellets servicenivå och därmed gästnöjdhet. Du rapporterar till Hotellchef.

Tjänsten är tillsvidare och heltid och kan innebära helgtjänstgöring.

Personlig profil

Vi ser att du har en gedigen bakgrund från servicebranschen och har tidigare erfarenheter i rollen som ledare. Du är tydlig i ditt ledarskap och har ett utpräglat sinne för detaljer och kvalitet. Du är en teambyggare som drivs av att utveckla och skapa förutsättningar för dina medarbetare. En engagerad, driven och flexibel person som utmanas av förändringsarbete och utveckling. Att du är prestigelös och har lätt att samarbeta med både gäster och kollegor är något som vi lägger stor vikt vid. Goda datakunskaper och att obehindrat kunna kommunisera i tal och skrift på svenska och engelska är naturligtvis viktiga färdigheter för att skapa förutsättningar i rollen. 

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Lina Lilja på telefon 031-7515412 eller maila på lina.lilja@scandichotels.com 

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan via länken nedan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Larsson
+46 317515408, +46 721802304
Jesper Fahlén
+46 31-751 5439, +46 709-735699
Caroline Troberg
+46 31-7515400
Carin Victorin
+46 31-7515403, +46 709-735342
Lina Lilja
+46 031-7515412, +46 0709-735598
Lina Lilja
+46 031-7515412, +46 0709-735598

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Scandic Rubinen Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överrennskommelse
  • Tillvidare Tillavidare
  • Publicerat: 11 mars 2015

Besöksadress

Box 53097
None

Postadress

Box 53097
Göteborg, 40014

Liknande jobb


11 mars 2024

Hotellhusfru

Hotellhusfru

26 mars 2024

Husfru - Städchef

Husfru - Städchef

5 mars 2024

9 februari 2024