Scandic Södertälje söker Front Office Supervisor

Arbetsbeskrivning

Hotell Scandic Södertälje ligger strax söder om Södertäljes centrum och endast 29 km från Stockholm.

Bo på hotell Scandic Södertälje och passa på att besöka Tom Tits Science Center, där alla teknik- och naturvetenskapsintresserade kan få lära sig mer. Ta en härlig båttur på Mälaren och besöka den gamla vikingastaden Birka. Södertälje ligger ca 35 minuters bilfärd från centrala Stockholm om du skulle önska se mer runtomkring dig.


Vilka är vi och vad kan vi erbjuda dig?

Vill du vara en del av Nordens marknadsledande hotellkedja med nästan 230 hotell och 14000 medarbetare?  Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation.

Är du vår nya Supervisor i receptionen?

Då kommer du dagligen att möta de viktigaste personerna hos oss – våra gäster! Därför söker vi dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning samt administrativa uppgifter. Du älskar mötet med gästen och har förmågan att skapa goda relationer på kort tid. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega, ser vi som en självklarhet. 

Denna tjänst innebär skiftarbete på rullande schema, vilket även innebär kvällar samt helger.

Vad är din roll?

Din roll är otroligt viktigt för Scandic då du är vårt ansikte utåt och påverkar gästens intryck och vistelse. Som Supervisor hos oss är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över  hotellets verksamhet och omgivningens händelser, detta bidrar till service utöver det vanliga. Du ska:

Ansvara för driften under ditt pass
Utföra administrativa uppgifter i samråd med receptionschefen
I samråd med receptionschefen hantera och ansvara för bemanning och schemaläggning
Introducera och handleda nya medarbetare
In - och utcheckning
Merförsäljning och kassahantering
Fakturering
Hantering av förfallna fakturor
Säkerställa att avdelningen når uppsatta mål
Stötta andra avdelningar vid behov
Vi söker dig som har

Minst 2 års erfarenhet från serviceyrket
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Goda datakunskaper
Meriterande    

Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
Hotell och restauranglinje på gymnasienivå eller liknande
Erfarenhet från att koordinera daglig drift
Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Sandra Itämaa på telefon 072 180 20 03 eller maila på sandra.itamaa@scandichotels.com  (observera att vi inte kan hantera ansökningar som skickas direkt per mail, alla ansökningar måste ske via länken nedan).

Kollektivavtal: Tjänsteman genom Unionen

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan via länken nedan!

All kontakt från rekryteringsföretag undanbedes vänligt men bestämt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SCANDIC SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enligt ö.k
  • Varierande Tillsvidare
  • Publicerat: 22 november 2017

Liknande jobb


Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

24 april 2024

Extra personal natt och kvällar

Extra personal natt och kvällar

23 april 2024

Barceptionist

Barceptionist

23 april 2024