Scania IT söker Gruppchef till Customer Support

Arbetsbeskrivning

Scania IT servar Scaniakoncernen med systemutveckling, IT-drift och infrastruktur. Vårt uppdrag är att förse Scanias globala affärsverksamhet med innovativa och robusta IT-lösningar. Scania IT har ca 900 anställda och finns representerat i Sverige, Holland, Frankrike, Belgien, Latinamerika och Indien

Scania IT söker Gruppchef till Customer Support

Sektionen Service Desk ansvarar för support kring IT-incidenter, -behörigheter och -orders åt globala Scania och har även ansvar för Scania ITs processer gällande Incident och Problem Management samt Request Fulfillment.

Inom Service Desk ansvarar gruppen Customer Support för första linjens IT-Support, med ett team om 23 medarbetare som hanterar IT-relaterade frågor via telefon, mail och self-serviceverktyg, där vi sätter kunden i centrum. Fokus för teamet är att stötta Scania med snabb och kvalitativ IT-support, och ansvara för att kunderna så snabbt som möjligt åter har sina IT-tjänster tillgängliga i händelse av en störning.

Vi söker nu en gruppchef som ska lotsa teamet i en inspirerande miljö med högt tempo, där IT-tekniken och Scanias utveckling ständigt driver kravet på support framåt.

Dina arbetsuppgifter
.Du deltar i ledningsgruppsarbetet inom sektionen och medverkar till att gemensamt vidareutveckla arbets- och affärsprocesser. Ständiga förbättringar är en självklar del i arbetet.
.Du motiverar, engagerar och utvecklar dina medarbetare.
.Du ansvarar för gruppens kostnadsbudget och dess leveransförmåga samt tillsättning av kompetenser för att säkra leveranserna.
.Du kommer att leda ett ambitiöst och kompetent team som tillsammans med dig vill utvecklas vidare.

Din profil
Du har en bred, dokumenterad IT-kompetens, gärna inom området IT Operations eller support, samt tidigare chefserfarenhet och erfarenhet av ledningsgruppsarbete.

I en väldigt händelsestyrd miljö är du bekväm med att vid behov kunna ta snabba beslut och du känner dig trygg i chefsrollen. Då vi verkar i en global miljö med många kontaktytor så har du lätt för att kommunicera och samarbeta och du ser förändring som en naturlig del av ditt yrkesliv. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift.

Scania IT jobbar med IT Service Management enligt ITIL och kunskaper inom det området anses meriterande.

Det är önskvärt att du har en akademisk examen, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Ytterligare information
Kontakta Peter Tihane (Sektionschef), 08-553 855 92 eller Carita Jonsson (HR Business Partner), 08-553 518 82.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 14 november 2016

Besöksadress

Nyköpingsvägen 41
None

Postadress

None
SÖDERTÄLJE, 15127

Liknande jobb


IT-Projektledare till SCB

IT-Projektledare till SCB

26 april 2024