Schemakonsult

Schemakonsult

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en schemakonsult som vill vara en del av en verksamhet där vi arbetar mest av allt för andra, men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som funkar bättre. Varje dag för hela Skellefteå.

Personalutvecklingsenhetens schemacenter är en stabsfunktion på socialkontoret och vi ansvarar för schemaläggning till verksamheter inom Stöd och service samt Vård och omsorg. Vårt uppdrag är att vara ett verksamhetsnära professionellt chefsstöd i bemanningsprocessen så att det skapar värde för verksamheten och dem vi är till för.

Vill du vara med och bidra till att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tid, för att säkerställa god vård och omsorg? Då är det här rätt tillfälle för dig!

Välkommen med din ansökan!


ARBETSUPPGIFTER
Som schemakonsult kommer du att arbeta som stöd till chefer främst inom socialkontoret. Du skapar scheman från grunden samt färdigställer och korrigerar efter behov.

I rollen har du en stöttande och rådgivande funktion när det gäller bemanningsfrågor och schemaläggning. Det innefattar bland annat att planera för och hålla i utbildningar att delta på arbetsplatsträffar och samverkan som expert inom området.

Du kommer att arbeta i både schemasystemet Timecare planering och lönesystemet PersonecP samt vara ett praktiskt IT-stöd för schemaläggning. Din uppgift är att även ta fram statistik och analysera rapporter för uppföljning.

Du arbetar mot deadlines och tempot i arbetet varierar över tid. Du ges stort eget ansvar för att lägga upp ditt arbete och behöver klara perioder där högre tempo krävs.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som schemakonsult behöver du ha ett logiskt tänkande och kunna se matematiska mönster. Problemlösning är en utmaning för dig och du brinner för förbättringsarbete. Du trivs när du får hjälpa andra, har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande. Du har erfarenhet av att arbeta utifrån ett konsultativt förhållningssätt och är bekväm i att prata inför grupper.

Du har erfarenhet av schemaläggning till grupp och hanterar obehindrat dator som arbetsverktyg. För dig är det naturligt att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter, att prioritera även när tempot är högt och att använda tiden effektivt.

Du är tydlig i din kommunikation och behärskar det svenska språket, både skriftligt och muntligt. Ett krav för rollen är att du har fullständig gymnasieutbildning.


ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Socialkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Administratör

Administratör

23 maj 2024

Administratör

Administratör

22 maj 2024