Schenker i Värnamo söker en medarbetare till ControlTower

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

På avdelningen ControlTower ingår du i ett team på 3 personer. Här arbetar du till största delen med, utvalda importkunder, där kunden kräver en speciell hantering. I denna grupp är det viktigt att upprätthålla en hög kvalité och god service till interna och externa intressenter. Du har täta kontakter med kunder, åkerier, produktion, kundservice samt i viss mån även andra distrikt.

* Som person är du ansvarsfull, flexibel, driven och lyhörd. Du är en positiv person som ser möjligheter!
* Du har förmåga att ta beslut, du är rak och ärlig i din kommunikation och är van vid att ställa upp för andra. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta i högt tempo och trivs med att arbeta i grupp.
* Du är noggrann och serviceinriktad. Du trivs med ett operativt arbete, där planering och struktur är grunden för att lyckas.
* Din ledstjärna är kvalité, du sätter kunden i fokus och gillar att hantera flera mål och uppgifter samtidigt.
* Du uttrycker dig väl på svenska, både skriftligt och muntligt samt behärskar engelska, vårt koncernspråk, i tal och skrift.
* Du har god datorvana samt att du är bra på kommunicera via mail och telefon.
* Erfarenhet från transport- eller logistikbranschen är meriterande.

Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid (dagtid).

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Johansson, 070 2523548 eller maria-a.johansson@dbschenker.com. Skicka din ansökan senast 30/12. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella kandidater.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


7 maj 2024

Trafikutvecklare

Trafikutvecklare

7 maj 2024

Trafikledare/Kundtjänst till PEX Bud

Trafikledare/Kundtjänst till PEX Bud

9 april 2024