SE HIT! Just nu söker vi en fantastisk Campagin Manager/ad-ops till Svenska

Arbetsbeskrivning

SE HIT! Just nu söker vi en Campaign Manager/ad-ops till Svenska Fotbollförbundet. Stockholm.

Du kommer att hjälpa 3 olika avdelningar; affärsgruppen, kommunikation och publikrekrytering.

Start: mitten av augusti.

Plats: Stockholm

Omfattning: 85%, (du jobbar alla dagar i veckan)

Löpande kontrakt

För att klar av uppdraget behöver du vara grym på:

• Att förstå den digitala landskapet och dess ekosystem.
• Rådgivning och mediaplanering
• Utveckling av annonsplats, migrering och inventering av annonsplaceringar
• Kartläggning av uspar och fakta om respektive kanal, som stöd för säljarna
• Kampanjuppsättning såsom line items, pacing, vanliga format och rapportering av olika kanaler
• God systemvana och och vara tekniskt lagd, t ex grundläggande adserver-kunskap,
• Uppsättning, optimering och rapportering av paid social-kampanjer, Facebook Ads manager och Adserver eller liknade
• Kampanjbevakning, lagerhållning och pacing
• Insamling av rådata till dashboards och tracking-verktyg i excel/Google Sheets samt analys
• Ta fram rapporter och göra presentationer t ex till våra partners.
• Uppdatering av materialspecifikationer
• Native-utformning i CMS:et
• Beställning- och rapportering i Salesforce
• Driva förbättringsprojekt och sätta interna processer
• Att ta initiativ och har hög servicenivå, är en riktig do:er och känner stark ansvarskänsla.

Programvana

• Excel
• Google Analytics
• Facebook manager
• Systemvana med Adservers eller liknade

• Google Data studio meriterande

Vi tillsätter uppdraget så fort vi hittar rätt person. SÖK NU!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Monkeys
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Liknande jobb


Social Media Manager

Social Media Manager

27 november 2023

Vi söker en driven Content Manager!

Vi söker en driven Content Manager!

14 november 2023

8 september 2023