OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Process Improvement Manager
Vi söker dig som brinner för IT och är nyfiken på bank! Vill du hjälpa och utmana oss? Vi är på en spännande digital resa och det finns många nya spelare inom bank & finans och vi måste vara snabbfotade för att hitta nya lösningar.
Om programmet
Du kommer under sex månader få chansen att lära känna vår IT-verksamhet och SEBs olika affärsområden och därigenom få en bra förståelse för den nära kopplingen mellan IT och SEB:s affär. Din kunskap inom IT, i kombination med förståelse för vår affär, är en viktig förutsättning för vår digitala resa och framtida bank.
Läs mer om programmet www.sebgroup.com/ITYPP
Om jobbet
I din roll som Process Improvement Manager tillhör du ett team som hjälper användare med support, förvaltning och utveckling av olika stödsystem och verktyg. Du kommer att supportera interna användare både ur ett process- och verktygsperspektiv genom olika typer av utbildningar och workshops. Rollen innebär även att du kommer att arbeta med kontinuerlig förbättring av verktyg, effektivisering av arbetsprocesser samt med krav och test.
Vårt fokus framåt kommer till stor del att vara automationer för effektivare processer, ökad digitalisering, förbättrad användarvänlighet samt att höja kvalitetsnivån.
Vem är du?
För att trivas hos oss har du passion för IT, är ödmjuk och har potential att bli en framtida ledare eller specialist. Du är lösningsorienterad och har en vilja att lära och tar ansvar för din egen utveckling. Vår vision är att leverera service i världsklass till våra kunder och därför söker vi dig som tänker kund först och drivs av att samarbeta för att hitta enkla lösningar.
Du har, eller tar inom kort, en examen som systemvetare, civilingenjör eller motsvarande utbildning. Det är önskvärt att du har ett intresse för att driva och koordinera olika typer av mindre IT-projekt samt att du har arbetslivserfarenhet från serviceområdet, t ex. från kundtjänst.
Vi värdesätter erfarenhet från arbete inom IT, teknik och/eller bank- och finanssektorn, dock max ett år efter avslutade studier. Du är flytande i engelska i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan
Rekryteringen görs i samarbete med vår partner Dfind IT och du ansöker här. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Utvalda kandidater bjuds i nästa steg in till vårt Open House den 20 mars 2018. Om du har frågor kontakta gärna Marcus Grahn via mail marcus.grahn@dfind.se eller på mobil 072-450 15 33.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tilda Stenmark
Marcus Grahn
Malin Karlsson
Alexandra Tihinen
Malin Karlsson
Jessica Nilsson
Ercan Bahar
Ercan Bahar
0722-467409
Jessica Bergström
0733158555
Hellen Song