OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västra Götalandsregionen
Beskrivning
Kansliavdelningen svarar för uppgifter åt i huvudsak Primärvårdens ledning och styrelser men även uppgifter som är föranledda av krav på Närhälsan som myndighet och förvaltningsorganisation inom Västra Götalandsregionen. Avdelningen utför kvalificerade kansli- och sekreteraruppgifter samt har hand om för kontorsservice för anställda som är placerade på något av lokalkontoren.
Kansliavdelningen söker en sekreterare med placering på lokalkontoret i Vänersborg
Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår förvaltningsuppgifter för avvikelsesystemet Medcontrol, Katalog i Väst (KIV), tjänstekort (SITHS) för området och en samordnande funktion för KIV inom hela Närhälsan.
Du kommer även att utföra vissa förvaltningsövergripande uppgifter för den gemensamma kansliavdelningen som telefoni- post och diariehantering.
Tjänsten omfatta också att svara för viss lokalservice för anställda på lokalkontoret samt att vara Heromarapportör.
Kvalifikationer
Du ska vara van vid självständigt arbete under eget ansvar. Goda IT-kunskaper och erfarenheter från arbete med användarsupport är en fördel. Att du är bra på att organisera och skapa ordning och reda ser vi som positivt.
Vi lägger stor vikt vid personligt lämplighet. I arbetet ingår mycket kontakter med anställda och allmänhet, vi uppskattar därför att du är utåtriktad med ett positivt bemötande samt flexibel och lösningsinriktad.
Övrigt
Med anledning av pågående omorganisation av IT-verksamheten inom Västra Götalandsregionen är tjänsten en visstidsanställning till den 31 mars 2015, med möjlighet till förlängning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Lilja, kanslichef
tel 070-207 3614, hans.lilja@vgregion.se