Sekreterare till advokatkontor – Deltid

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

SW söker en Sekreterare till vår kund som arbetar med bland annat entreprenadrätt och ekobrottsmål. Vår kund sitter i centrala Göteborg och behöver hjälp tre timmar per dag. Normal arbetstid är 9-12 måndag till torsdag men möjlighet till viss flexibilitet finns. Tjänsten är tänkt att tillsättas snarast och löpa på längre sikt.

Tjänstebeskrivning
I din roll som Sekreterare kommer du att ge administrativt stöd till juristerna på kontoret. Du kommer bland annat svara i telefon, skriva ut diktat, lägga upp akter, sköta kontakt med domstolar och myndigheter, skicka inlagor samt skicka fakturor och stämma av betalningar

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare och är intresserad av att arbeta deltid på lång sikt. Som person behöver du vara service minded, flexibel och proaktiv i ditt arbetssätt. Du ser vad som behöver göras och har inga problem med att självständigt ta tag i detta.

Vidare har du goda språk- och kommunikationsfärdigheter samt är flytande i engelska och svenska i tal som i skrift samt har mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Bogren, 031-333 54 84.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Larsson
+46 313335471
Jenny Larsson
+46 313335484
Niclas Borenstein
+46 313335483
Jasmin El Kachani
+46 31 333 54 81
Tomas Bogren
+46 31-333 54 84
Jasmin El Kachani
+46 031-333 54 81
Frida Johansson
+46 31-333 54 81
Frida Johansson
+46 313335481
Andrea Pohl
+46 766471603

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW GBG Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enl. ö.k
  • Dagtid Deltid
  • Publicerat: 13 april 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48A, Kungspassagen
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Corporate Paralegal

Corporate Paralegal

23 november 2023

Advokatsekreterare/handläggare

Advokatsekreterare/handläggare

16 oktober 2023

Advokatsekreterare

9 oktober 2023

Advokatsekreterare

12 september 2023