Sekreterare till E-legitimationsnämnden

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.E-legitimationsnämnden är en egen myndighet som är organisatoriskt placerad hos Skatteverket. Nämnden bildades i januari 2011 och dess uppgift är att ta fram gemensamma krav och riktlinjer för säker identifiering och elektronisk signering för offentlig sektor samt att se till att det finns tjänster inom området för offentlig sektor. Nämnden består av sex ledamöter som är utsedda av regeringen. Den leds av en ordförande och sammanträder ungefär en gång i månaden. Till nämndens förfogande finns ett kansli som ansvarar för de löpande uppgifterna. Kansliet består av, utöver tjänsten som sekreterare, en kanslichef, en jurist och en teknisk projektledare. Kansliet driver ett antal olika projekt och har ett omfattande utåtriktat arbete med intressenter från både leverantörssidan och offentlig förvaltning. Alla som arbetar på kansliet är anställda av Skatteverket.



Ditt nya jobb

innebär att hantera de flesta av nämndens och kansliets administrativa uppgifter. Du för och publicerar nämndens mötesprotokoll och planerar och samordnar arbetet kring mässor och konferenser. I arbetsuppgifterna ingår också att uppdatera webben (www.elegnamnden.se) så att informationen som ges där är korrekt och tillgänglig. Vidare har du även ett ansvar för att samla in material för statistik samt att sammanställa ekonomiska rapporter. Du kommer att ha ett nära samarbete med kanslichefen men även med övriga på kansliet.



Vi söker dig som



• har en tre-årig gymnasieutbildning

• har aktuell och relevant erfarenhet från offentlig förvaltning

• har aktuell och relevant erfarenhet av administrativ service som sekreterare eller assistent

• har aktuell, relevant och dokumenterad kunskap i ekonomisk redovisning

• är van datoranvändare och sätter med lätthet dig in i nya system

• har goda kunskaper i Office-paketet

• behärskar engelska i tal och skrift

• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• har mycket god samarbetsförmåga och är flexibel

• är noggrann och kan planera och prioritera ditt arbete

• har god förmåga att arbeta självständigt och strukturerat

• är en problemlösare med initiativförmåga och stor servicekänsla.

Det är meriterande om du har erfarenhet av webbpublicering.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare med start enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 juli 2013

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023