Sekreterare/Administratör

Arbetsbeskrivning

Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet.




Götene kommun söker dig som är en duktig administratör, som är positiv och tycker om att arbeta med service.

Organisatoriskt kommer du att tillhöra den centrala kansliavdelningen som bland annat har ansvar för nämndernas administration, diarieföring och arkivering.
Våra ledord är God service och Gott bemötande.

Arbetsuppgifter
I rollen som sekreterare/administratör är dina arbetsuppgifter mycket varierande. Det innebär att vara ”spindeln i nätet” för kommunledningen, som består av både tjänstepersoner och politiker. Det är viktigt att ”ligga steget före” och vara uppdaterad på deras åtaganden och mötesagendor. Du är ansiktet utåt och har många kontakter både internt och externt. Du är en viktig del i det praktiska arbetet kring representation i kommunen.

Du kommer också att arbeta med löpande administrativt arbete inom kansliet. Det kan till exempel innebära posthantering, diarieföring och arbete med information på hemsida och intranät. I en liten organisation som vår hjälps vi åt vilket innebär att vi ofta har varierande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Du får gärna vara nyexaminerad från en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, annars ska du ha minst en gymnasieutbildning och erfarenhet inom relevant område. Arbetet kräver att du är en god administratör och har erfarenhet från att arbeta i olika IT-system.

Du är serviceinriktad och har stor social kompetens. Du är effektiv och noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du har god initiativförmåga. För oss är det viktigt att du är en person som kan skapa förtroende, har lätt för att samarbeta och är smidig, lyhörd och flexibel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Villkor
Vikariat under minst ett år, omfattning heltid. 

Välkommen med din ansökan.

Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Danielsson Friberg, Sektorschef
0511- 38 60 14
Susanne Lövgren-Frost, Samordnare
0511-38 23 38
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0511-38 60 00
Lena Lyresten, enhetschef
0511-38 60 61
Annicka Berggren, bibliotekssamordnare
0511-38 60 65
Eva Danielsson-Friberg, Sektorschef
0511-38 60 14
Jonna Sanfridsson, Kanslistrateg
0511-38 60 24
Eva Danielsson Friberg, Sektors chef
0511-38 60 14
Charlotta Lövgren, Kommunikationsstrateg
0511-38 60 47
Eva Danielsson Friberg, Sektorschef
0511-38 60 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Götene kommun, Serviceenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2020
  • Ansök senast: 19 maj 2020

Besöksadress

torggatan 4
None

Postadress

torggatan 4
Götene, 53380

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024