Sekreterare/utredare

Arbetsbeskrivning

Bräcke kommun söker sekreterare/utredare


Staben söker en sekreterare/utredare. Staben har styrande och stödjande uppgifter inom avdelningsgemensamma områden. Kanslienheten har bland annat hand om dokument- och ärendehanteringen i kommunen och sekreterarskap för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt för arbetsgrupper och utskott. Enheten handlägger även valfrågor och sköter slutarkivering.

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara sekreterare i arbetsgrupper och utskott under kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Tjänsten innebär vissa utredningsuppdrag.

Du arbetar nära enhetens registrator, kommunsekreterare och nämndsekreterare. Ni fördelar administrationen och ersätter varandra vid frånvaro. Det kan bland annat innebära diarieföring, posthantering, arkivarbete.
Arbetet innebär mycket kontakter med politiker och med kommunens tjänstemän, men även med medborgare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:
har en högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
har goda kunskaper i Officepaketet.
har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat

Vana av att arbeta i ett digitalt ärendehanteringssystem är meriterande. Du bör ha några års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från kommunal verksamhet.

Som person är du noggrann, ansvarsfull och trivs med att ge service. Vi sätter stort värde på god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

B-körkort är ett krav

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Tillträde omgående.
  • Publicerat: 6 november 2013

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023