Sektionschef alkohol- och tobaksskatt, Ludvika

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som chef
för sektionen som hanterar alkohol- och tobaksskatt innebär att du leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten.

Din blivande sektion består av cirka 20 medarbetare som arbetar med hela kedjan inom alkohol- och tobaksbeskattning. I sektionens arbete ingår att göra en noggrann kontroll och lämplighetsbedömning av företagen i samband med registreringsansökan, informera, beskatta och genomföra kontroller.

Ludvikakontoret är ett av fyra kontor i Skatteverkets Storföretagsregion. Kontoret, som består av fyra sektioner, hanterar ett femtontal olika punktskatter, utöver skatt på alkohol och tobak finns exempelvis även skatt på energi och reklam. Den totala skatteuppbörden för kontorets skatter är nästan 100 miljarder. Punktskatterna kännetecknas av en snabb förändringstakt där skatter införs, förändras eller avvecklas. Kontoret är delaktigt i hela kedjan från lagförslag, implementering, handläggning, kontroll- och informationsinsatser och domstolsprövning. Vi handlägger även andra skatter där det finns krav på särskild handläggning.

Kontoret håller på att rekrytera ett 15-tal nya medarbetare på grund av tillkommande arbetsuppgifter och i början av nästa år kommer vi vara drygt 85 medarbetare på kontoret. Med anledning av detta och att en av de nuvarande sektionscheferna slutar, ser vi över kontorets organisation och söker en ny sektionschef.

 Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp alternativt har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom Skatteverket
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person.

Det är meriterande om du
har tidigare erfarenhet av samordnings-, projektledar- eller ledarskapsuppdrag. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete, t ex inom en myndighet.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tills vidare, men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat till tre år med möjlighet till förlängning. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 november 2016

Liknande jobb


Chef bygg och förvaltningsstöd - Sandviken

Chef bygg och förvaltningsstöd - Sandviken

22 april 2024

16 april 2024