Sektionschef, Kalmar

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef
innebär att du ansvarar för att sektionens verksamhet bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot våra mål. Du har personalansvar och för en dialog med medarbetarna om planering och uppföljning av verksamheten. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet. Du deltar i och driver Skatteverkets långsiktiga förändringsarbete. Som sektionschef ingår du i kontorets ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten på kontoret.


Skattekontoret i Kalmar är ett av 13 skattekontor i Södra regionen. Kontoret har cirka 110 medarbetare fördelade på fem sektioner.

Skattesektion 3 består av cirka 20 medarbetare som arbetar med moms, arbetsgivaravgifter, borgenärsfrågor och extern information.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har högskoleutbildning om 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom Skatteverket

• har arbetat inom beskattningsområdet

• är verksamhetsinriktad, drivande och har god förmåga att fatta beslut

• har god förmåga att stödja och samverka

• har engagemang och kan entusiasmera medarbetarna i deras arbete

• är tydlig och lyhörd i din kommunikation

• ser till helheten på kontoret



Det är meriterande om du
har erfarenhet av ledaruppdrag, samordnaruppdrag eller projektledning.

I rekryteringen till chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha mycket goda kommunikativa färdigheter.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare, men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 augusti 2013

Liknande jobb


6 september 2023