Sektionschef servicekontoret, Borlänge

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid servicekontoret i Borlänge
innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet samt inger förtroende.

Som sektionschef kommer du att ingå i ledningsgruppen för service- och folkbokföringskontoret i mittregionen och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten. Kontoret har Servicekontor på 9 orter och Folkbokföringsverksamhet på fem orter i regionen och du kommer att vara stationerad i Borlänge. På sektionen har du ca 20 medarbetare.

Du har verksamhets- och personalansvar för medarbetarna på kontoren i Avesta, Borlänge, Falun, Ludvika och Mora. Det kräver att du kan utöva ett tydligt ledarskap, där delaktighet och kvalitet är naturliga inslag, samt att du kan skapa goda relationer och fungerande nätverk. Du ska även säkerställa att kontoren på kort och lång sikt har den kompetens som verksamheten behöver. Tjänsten innebär en hel del resor till servicekontoren vilket gör att du bör ha B-körkort.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  


• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap alternativt har aktuell erfarenhet av ledarskap med personalansvar, projektledarskap eller samordningsansvar
• har B-körkort
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person.

Det är meriterande om du
har minst ett års erfarenhet av ledarskap.


När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 december 2016

Liknande jobb


Chef bygg och förvaltningsstöd - Sandviken

Chef bygg och förvaltningsstöd - Sandviken

22 april 2024

16 april 2024