Sektionschef till IT-service, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef inom IT-service innebär att du ansvarar för ledning, planering, effektivisering och utveckling av medarbetare och av verksamheten. Din nya sektion ansvarar för första linjens arbetsuppgifter såsom leverans av helpdesk, övervakning och ärendehantering. Du kommer att ingå i enhetens ledningsgrupp där du är delaktig i att utveckla Skatteverkets långsiktiga strategi för IT-drift och förvaltning. Vi befinner oss mitt uppe i en omfattande förändringsresa och du kommer att vara en viktig ambassadör för detta initiativ och driva detta arbete inom ramen för din sektion.

Vi är ca 200 medarbetare på enheten fördelat på ett antal sektioner varav merparten är placerade i Solna. Du rapporterar direkt till enhetschefen för IT-service. Enheten ansvarar för att säkerställa tillgänglighet och kostnadseffektiv drift av samtliga IT-miljöer för produktion, utveckling och test. I vårt uppdrag ingår också att kostnadseffektivt utveckla och förvalta infrastruktur. Vi ansvarar även för outsourcade drifttjänster och IT-support.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som

- har erfarenhet från ledande befattning inom området IT-produktion
- har erfarenhet av att jobba enligt ITIL
- är serviceinriktad och brinner för ständiga förbättringar
- har god samarbetsförmåga och trivs att jobba i team
- tar en ledande roll och fattar tydliga beslut
- arbetar resultat- och målinriktat
- agerar stabilt och tryggt som ledare och skapar förtroende
- är utvecklingsorienterad
- uttrycker dig klart, tydligt och kan formulera dig väl.



Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med automation och effektiviseringar samt relevant akademisk utbildning. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att jobba med ekonomisk styrning, har arbetat som ledare i en matrisorganisation samt har erfarenhet av och kunskap om förändringsledning.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 
Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.



Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).



Välkommen med din ansökan till oss! Vi kommer att påbörja urvalet först efter sista ansökningsdag den 25 augusti.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?



Om du har frågor kontakta:

Peter Carlson, enhetschef, 010-5749323 (på plats v. 28 och v. 34)
Maria Svantesson, HR-konsult, 010-5749110 (på plats v. 28 och v. 34)
Susanne O´Konor, SACO, 010-5748555
Jan-Erik Åberg, ST, 010-5748975

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 juli 2013

Liknande jobb


IT- och Digitaliseringschef, Kramfors kommun

IT- och Digitaliseringschef, Kramfors kommun

23 april 2024

15 april 2024

9 april 2024

17 april 2024