Semestervikariat - admin. sekreterare och inköps sekreterare

Semestervikariat - admin. sekreterare och inköps sekreterare

Arbetsbeskrivning

Om oss
Materialdepån ansvarar för Region Blekinges materialförsörjning genom inköpsservice och depåverksamhet.

Materialdepån köper in och lagerhåller ca 1 900 artiklar. De största kunderna hos depån är Region Blekinge och Region Kronoberg. Materialdepån omsätter årligen ungefär 130 miljoner kronor.

Vi söker nu administrativ sekreterare och inköpssekreterare för semestervikariat på Materialdepåns administration.

 

Om jobbet
Dina främsta arbetsuppgifter som administrativ sekreterare består av fakturahantering, där du bland annat säkerställer pris och andra villkor på de avrop som görs. Du har hand om samtliga fakturor som kommer till avdelningen där även direktköp till kund ingår samt till viss del omkostnadsfakturor.

Fler vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Månadsavstämning på lagerkonto
• Lageroptimering, se över behovet av artiklar med låg efterfrågan
• Lägga in beställningar från kommunkunder

Som inköpssekreterare ansvarar du för inköp av lagermaterial och direktköpt material. Lagermaterialet består av ca 1900 artiklar varav ca 600 sterila, dessa artiklar ligger på hyllan i materialdepån. Direktköpt material är artiklar som går sällan och specialprodukter, som inköpssekreterare har du även ett tätt samarbete med upphandlingsavdelning och materialkonsulent.

Fler vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Uppföljning av leveranser
• Kund och leverantörskontakter



Om dig
Vi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande kunskaper arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du ska ha god datavana och behärska Word och Excel samt kunna kommunicera svenska språket väl i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Det är önskvärt att du är van vid leverantörskontakter och har en god förståelse för ekonomi och inköpsflödet. Erfarenhet av förråds- och lagerverksamhet är meriterande.

Det är viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad, då du dagligen har kontakt med leverantörer, kollegor på depån och ekonomiavdelningen. Som person är du självgående, kan enkelt ställa om till nya förutsättningar samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Regionservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Region Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i basenheter med ansvar för fastigheter, IT, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Om Region Blekinge

Varje dag skapar vi livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Vi leder utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. För oss är det viktigt att vårt miljö- och hållbarhetsarbete bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Våra ansvarsområden är hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. För att livet är viktigt.


Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.


https://regionblekinge.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice Region Blekinge
  • 2 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Liknande jobb


Treasury Analyst

Treasury Analyst

24 augusti 2023

Tax Data Analyst

Tax Data Analyst

17 februari 2023

Kanslisekreterare med intresse för ekonomi och medlemsutveckling

Kanslisekreterare med intresse för ekonomi och medlemsutveckling

7 februari 2023

Kansliansvarig ekonom

Kansliansvarig ekonom

15 december 2022