Senior assistent

Senior assistent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en senior assistent
För att bygga världens mest resurseffektiva region, föregås allt vårt arbete på Tekniska verken av strategisk planering, framtagande av affärsplaner samt public affairs. Just nu söker vi en senior assistent som ska vara en stödfunktion inom dessa aktiviteter och för två av koncernens staber. Du kommer arbeta administrativt och koordinerande och behöver trivas i en kommunikativ roll som kräver god planering. I uppdraget ingår även att vara en stödfunktion till Utvecklingsklustret Energi AB; ett bolag till vilket Tekniska verken är en av initiativtagarna.

Arbetsuppgifter:

- Agera administrativ- och koordinerande stödfunktion för uppföljningar, sammanställningar och rapportering
- Vara väl insatt i aktuella system och ge stöd för dessa
- Planera och koordinera interna möten, konferenser och event
- Ge administrativt stöd för mötesplanering och kallelser, dokumenthantering, protokoll samt insamling och sammanställning av underlag
- Ge stöd för intern kommunikation och koordinering
- Stötta Utvecklingsklustret med förberedelser och genomförande av styrelsemöten

Du som person är drivande, handlingskraftig och noggrann i dina åtaganden. Du trivs med att vara spindeln i nätet och arbeta för att få saker att fungera. Med din goda förmåga att kommunicera och strukturera arbetet uppnår du effektivitet och samtidigt får ihop laget.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Datakunskap inom Microsoft Office
- Grundläggande kunskap om ekonomi och bolagsrätt
- Ekonomisk utbildning, som lägst på gymnasienivå
- God förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Bred erfarenhet av ansvarstagande
- Erfarenhet av planering, koordinering och uppföljning
- Erfarenhet av att leda och genomföra mindre projekt

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om:

- Koordinering och rollen som stödfunktion till flera organisationer
- Utbildning inom projektledning
- Offentlighetsprincipen, arkivutbildning

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Ulrika Unell, chef för Strategi, affärsutveckling och public affairs, 013-20 81 81. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Andreas Berlin, SEKO, 013-20 92 18. För rekryteringsprocessen svarar rekryterare Linn Forslund, 013-20 94 13.

Välkommen med din ansökan
Är du intresserad? Vi vill gärna ha din ansökan senast den 14 februari.



Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tekniska Verken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Besöksadress

Brogatan 1, 58278 Linköping
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


31 maj 2024