Senior Inköpare

Senior Inköpare

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Till vår kund som sitter i Kista, söker vi nu deras nästa medarbetare som senior inköpare. Tjänsten är tänkt att påbörjas så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Som senior inköpare kommer du att arbeta som inhyrd konsult via oss på Avanzera. Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.


Arbetsuppgifter:
Tjänsten som senior inköpare kommer innebära att du är ansvarig för inköpsstrategin, inköpsutförande och leverantörshantering över hela Norden och du ansvarar för att designa och implementera Sourcing Strategier inom företagets marknadsföringskategorier. Du kommer att arbeta nära lokala intressenter för att komma överens om upphandlingsprojekt och leverera värde till slutresultatet.

Dina primära arbetsuppgifter

• Bygga upp en pipeline av upphandlingsprojekt för regionen i samarbete med lokala intressenter och genomföra lokala och regionala affärer inom överenskomna tidsramar
• Uppnå kostnadsminskningsmål/mervärden, utveckla nya mervärdestrategier och förbättra förhandlingsbara utgifter via inköp och efterfrågehantering
• Leda komplexa RFP:er och förhandlingar och stödja analysen av informationen och förhandlingen av kontraktet i samarbete med intressenterna och juridiska teamet
• Minimera avtalsrisker för företaget och hantera affärsrelationer med leverantörer enligt företagets inköpspolicy
• Utveckla och främja leverantörsrelationer ur ett affärsperspektiv, såsom riskhantering, innovation och tjänster med konkurrensfördelar. Detta inkluderar att genomföra den formella leverantörsutvärderingsprocessen
• Bidra till att driva standardiseringen av processer och operationer och säkerställa efterlevnad av inköpspolicyerna inom organisationen
• Utveckla starka relationer med nyckelintressenter inom nordiska divisioner
• Implementering av nya globala processer


Din bakgrund:
Du har minst 5-8 års erfarenhet av inköp och upphandling (kategorihanteringsprocesser) samt en universitetsutbildning inom ekonomi/inköp eller likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta i en global och komplex marknadsorganisation och ha kontakt med olika kulturer. Relevant kunskap inom olika upphandlingsmarknadsföringskategorier t.ex. Media, PR, Field Force, Logistik, Retail Marketing, Creative & Production.

Du kommunicerar skriftligt samt muntligt på ett obehindrat sätt, både på svenska och engelska. Du är en van dataanvändare och har systemvana samt att du har utmärkta kunskaper i Excel samt PowerPoint.

Som person så är du en doer med en positiv och vinnande attityd. Du har ett analytiskt sinne och med ett strategiskt tänk. Förmåga att integrera med ett stort antal intressenter inom alla nivåer i organisationen.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


4 juni 2024

Production planner

27 maj 2024