Senior Projektledare till Statens Servicecenter

Senior Projektledare till Statens Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad inom avdelningen för Lönerelaterade tjänster i Stockholm.

Statens servicecenter hanterar löneadministration åt ca 130 statliga myndigheter och producerar omkring 1 300 000 löner per år. I tjänsten löneadminstration förvaltar Statens servicecenter i dagsläget tre lönesystem. Tjänsten är tidsbegränsad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet innebär att projektleda och koordinera ett specifikt projekt kopplat till avvikelser vid extern rapportering från lönesystem. Arbetet kräver att du har djup kunskap inom systemförvaltning. Det främsta ansvaret kommer att vara att se till att projektet genomförs enligt rutiner och föreskrifter och att informera och stödja de handläggare som är delaktiga i projektet samtidigt du själv genomför analys och ger förslag till lösningar. Rollen innebär ansvar för medarbetarna i projektet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande kompetens förvärvat genom arbetserfarenhet
• Minst 10 års erfarenhet av systemförvaltning
• Minst 10 års erfarenhet av HR-arbete
• Erfarenhet av att ha arbetat med lönesystem samt avtal och övriga regelverk inom offentlig sektor

Vidare ska du:
• Ha god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt
• Vara serviceinriktad och övertygande
• Vara strukturerad
• Ha god samarbetsförmåga

Dessutom är det meriterande om du har:
• God kunskap om lagar och statliga avtal
• Erfarenhet av att arbeta i projekt
• Erfarenhet av arbete med processförbättringar inom löneområdet
• Kunskap om Statens servicecenters standardprocesser

Övrigt
Anställningen är en allmän visstidsanställning
Anställningen är placerad i Stockholm
Anställningen innebär en del resande.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 18 maj 2020

Liknande jobb