Senior redovisningsassistent till bolag i Frihamnen

Senior redovisningsassistent till bolag i Frihamnen

Arbetsbeskrivning

Vi tror att detta är en utmärkt roll för dig som har några års erfarenhet av kundreskontra, och som känner dig redo för en utmaning med ansvar och många kontaktytor!

SJR söker nu för kunds räkning en senior redovisningsassistent, som kommer att ansvara för bolagets kundreskontrafunktion. Tanken är att denna person bland annat

- Är stöd till organisationen i frågor som rör redovisningen av intäkter samt fakturering.
- Ansvarar för vidarefakturering och annan uppkommande fakturering från Agresso
- Säkerställer intäkterna i budget och prognos samt utför analys av intäktsutfallet månadsvis
- Är ansvarig för koncernens kundreskontra (påminnelser, inkasso, matcha inbetalningar)
- Ansvarig för att hantera osäkra fordringar och kundförluster
- Genomför bokslutsarbete, års- tertial- och månadsbokslut samt tar fram underlag till revisioner.


Därtill kommer du att agera kontaktperson till serviceförvaltningen och organisationen gällande leverantörsreskontran (som är outsourcad till serviceförvaltningen), samt kommer att vara delaktig i förbättringar av faktureringssystemet.

Du kommer att tillhöra ett redovisningsteam om 3 personer, och du rapporterar till redovisningschefen. Vår kund är verksam inom sjöfart, och sitter i fina lokaler i Frihamnen i Stockholm.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, som startar omgående och pågår fram till 2021-02-28.

Lämplig bakgrund
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har en ekonomiutbildning på minst gymnasienivå, samt ett par års erfarenhet av löpande ekonomiarbete. Du har erfarenhet av kundreskontra och fakturering, och vi ser gärna at du har intresse för redovisningsregler och momsregler.

Du är van vid att arbeta i olika ekonomisystem, och det är starkt meriterande om du även arbetat i Unit4 Agresso. Du har goda kunskaper i Excel, samt skriver och talar svenska och engelska utan problem.

Som person är du noggrann, kommunikativ, prestigelös och har en god förmåga att planera ditt arbete.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-03-27.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Redovisningsassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 13 augusti 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024