Senior redovisningskonsult till expansiv redovisningsbyrå, rekrytering

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

På uppdrag av en av våra kunder söker vi en senior redovisningskonsult. Vår kund har funnits sedan 1997 och har idag drygt 50 konsulter inom redovisning och lön. Företaget är en medelstor aktör som arbetar med välkända varumärken och har en stor bredd i uppdragen. Man lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer

Vår kund sitter i fina lokaler nära Stockholms central.


Arbetsuppgifter:

Rollen som senior redovisningskonsult är att förstå kunders behov av stöd, rådgivning och rapportering

Vidare består dina arbetsuppgifter bl.a av:
- Rådgivning inom redovisning skatt och momsfrågor.
- Månadsbokslut, periodiseringar, avskrivningar, momsredovisning, skattedeklaration.
- Årsbokslut, årsredovisning och inkomstdeklarationer inom både K2 och K3 regelverk.
- Starta upp nya kundsamarbeten och driva förbättringsprojekt med befintliga kunder.

Konsultuppdrag med placering ute hos kund förekommer också.


Din bakgrund:

Du har ett stort intresse av frågor inom redovisning, moms och skatt. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och stimuleras av att handleda yngre kollegor samt agera bollplank.

Vi ser även att du har:
- Du har minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet.
- Flera års konsulterfarenhet från etablerad redovisningsbyrå
- Du är van att självständigt hantera mer komplex redovisning samt haft eget kundansvar.
- Erfarenhet av att starta upp komplexa kundprojekt och driva dem i mål.
- Har du erfarenhet av projektredovisning är det meriterande.
- Avancerad i Excel.

Som person har du ett naturligt engagemang för ditt arbete och dina kollegor, du är ansvarstagande, kommunikativ och är trygg i dig själv.

För rätt person finns goda möjligheter att påverka sitt arbete och sin egen kompetensutveckling. Du får trevliga kollegor som också har ett genuint intresse för redovisning.

Välkommen med din ansökan!



Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AVANZERA BEMANNING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 juli 2016

Liknande jobb


9 maj 2024