Senior redovisningskonsult till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?

Är du den erfarna redovisningskonsulten som gillar att jobba i team, ta stort ansvar för dina kunder och samtidigt stimuleras av att ge service och agera professionellt?
 
Då tror vi att rollen som Senior Redovisningskonsult på Accountor kan vara rätt för dig.
 
Det här är en möjlighet för dig som vill fortsätta förkovra dig inom redovisning och samtidigt önskar den extra dimension det innebär att befinna sig på ett växande företag som satsar stort på att bli ledande inom sin bransch. Som tror på att nöjda kunder nås genom motiverade medarbetare och med målet att kunna leverera den bästa servicen och de bästa lösningarna på marknaden.
 
Rollen som Senior Redovisningskonsult innebär att du tar ett helhetsansvar för dina uppdrag och hjälper dina kunder att utveckla sina verksamheter. Du planerar ditt arbete tillsammans med kunden och ditt team och blir även en viktig person i gruppen, då vi också söker någon som stimuleras av att handleda och utveckla yngre kollegor. Dessutom har du självklart fokus på dina kunders bästa och är mån om att agera professionellt.
 
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
- Konsultation och rådgivning
- Praktiskt ekonomiarbete såsom bokslut, rapportering och upprättande av bokslut
- Vårda och utveckla kundrelationer
- Handleda kollegor i det praktiska redovisningsarbetet
- Utveckling av såväl processer, arbetsrutiner och tjänster samt utveckling av de kollegor som du handleder 
Även om du kommer att driva mycket att ditt arbete självständigt präglas vår kultur av teamarbete och där du till din hjälp har kollegor med kvalificerad kompetens inom bl.a. skatt, redovisning och lön för att kunna stötta dig i ditt uppdrag. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi blev även nyligen utnämnda som Karriärföretag 2017 pg a vårt starka medarbetarfokus och ambitionen att utveckla vår personal.

För att trivas i rollen tror vi att du 
- Har affärssinne och gillar att hjälpa kunden att utveckla sina affärer
- Är kommunikativ med en positiv inställning till service då du kommer att ha ett nära samarbete både med kunder och kollegor
- Är driven med förmåga att jobba självständigt då du ”äger” dina kunder och processer 

Kvalifikationer 
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med redovisning
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av att självständigt arbeta med bokslut, årsredovisning och rapportering
- Meriterande med bakgrund inom konsultbranschen
Att arbeta som Kundansvarig Redovisningskonsult passar dig som vill ha varierande arbetsuppgifter, är öppen för nya spännande utmaningar och drivs av att skapa bra relationer med kunderna!

 
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Huvudkontoret ligger i nya fräscha lokaler i Vasastan med gångavstånd från både Odenplan och S:t Eriksplan.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 12 april 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida på: 010 – 161 38 62
 
 
annons

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Dynér

Nina Sigurdsson

Kristin Annerstedt

Josefin Gustafsson

Gunilla Lindskog Andersson

Lotta Fylking

Jonna Rickard Lindberg

Jonna Lindberg

Katarina Brygiewicz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Accountor Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 mars 2017

Besöksadress

S:t Eriksgatan 113
None

Postadress

S:t Eriksgatan 113
Stockholm, 11181

Liknande jobb


28 maj 2024

28 maj 2024

Redovisningskonsult

27 maj 2024