Seniorkonsult Vindkraft

Seniorkonsult Vindkraft

Arbetsbeskrivning

Job Description
Vill du bli en central del av vårt starka konsultteam inom tillståndsprocesser för vindkraft?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med tillståndsprocesser och/eller byggfasen för vindkraftparker med tillhörande verksamheter såsom vägar, kablar, elledningar, rörledningar, transformatorstationer, osv. Om du har erfarenhet av tillståndsprövningar för tillverkning och lagring av vätgas eller för uppförande av batterihallar är det ett extra plus, då flera av våra kunder kombinerar detta med vindkraft.
Din nya jobbroll
I rollen som vår nya seniorkonsult inom vindkraft och expert på tillståndsprocesser kommer du att stödja våra kunder med att utveckla vindprojekt i olika faser. Uppgifterna omfattar tidiga strategiska utredningar, undersökningar och val av projektområden, tillståndsansökan, projektering, byggnation och drift.
Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara att:
Samordna arbetet med miljöbedömning och MKB i tillståndsprocesser för vindkraft på land och/eller till havs.
Medverka i samråd och dialog och kommunicera med kunder, myndigheter och andra intressenter.
Leda och samordna utredningar inför etablering av vindkraftparker på land och till havs.
Bidra med din expertis och erfarenhet samt bidra till vårt samarbete och utveckling.
Stötta kunderna genom byggfasen för vindkraftparker.

Du kommer att kunna fokusera ditt arbete på antingen havsbaserade projekt, landbaserade projekt eller både och beroende på hur du vill utvecklas tillsammans med oss på Ramboll. Vi arbetar i både stora och små projekt med varierad komplexitet och våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor.
Din nya arbetsgrupp
Du kommer att tillhöra enheten Impact Assessment med drygt 50 konsulter i Sverige. Vi arbetar med projekt över hela landet och har ett tätt samarbete med andra kontor och enheter inom Sverige och på global nivå. Då Ramboll är ett stort globalt företag, finns därmed möjlighet att även arbeta med kollegor och kunder internationellt. Din bas är vårt kontor i Uppsala och du har möjlighet att variera din vardag med att delvis arbeta från distans. Annonsering om denna tjänst sker även för andra orter där vi också har kontor, och tillsätts utifrån sökande kandidaters önskemål om placering
Om dig
Från din allra första dag på Ramboll kommer vi ge dig det stöd du behöver för att maximera din personliga och professionella potential inom företaget.
De kvalifikationer, färdigheter och kunskaper som kommer att vara viktiga för dina framgångar och din utveckling hos oss är:
Examen inom miljö- och teknikområdet, såsom civilingenjör, biolog, miljövetare, eller annan likvärdig utbildning.
Minst tre års erfarenhet av arbete med utveckling av vindkraftparker som konsult, alternativt hos bolag eller organisation som utvecklar vindkraft
God kommunikativ förmåga såväl i skrift som muntligt på svenska och engelska.

För att trivas i rollen och bidra i arbetet tror vi att du:
Drivs av dialogen med kunder och har förmåga att bygga förtroendeingivande relationer
Känner stort engagemang att bidra till samhällets energiomställning till fossilfria och förnybara energikällor.
Stimuleras av att arbeta i team med många olika kompetenser.

Vad vi kan erbjuda dig
Att bli en del av ett starkt och marknadsledande team inom tillståndsprocesser för vindkraft
Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus
En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts
En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder
Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen
Flexibel arbetsmiljö, möjlighet att arbeta både från kontoret och på distans

Arbeta med hållbar förändring
Vi är övertygade om att hållbara förändringar ska vara till nytta för både människor och miljö. Det är vår utgångspunkt - och grunden för vårt arbetssätt. Våra medarbetare är vår främsta tillgång, och våra grundare hade en tydlig vision av hur ett ansvarstagande företag ska agera. Öppenhet och nyfikenhet är hörnstenar i vår företagskultur. Vi har ett mindset där vi alltid håller ögonen öppna efter nya och innovativa synsätt. Vi respekterar och välkomnar mångfald och fokuserar på att aktivt främja en inkluderande miljö till förmån för alla medarbetares yrkesmässiga och personliga utveckling.
Är du redo att börja jobba hos oss?
Skicka in din ansökan. Glöm inte att bifoga viktiga dokument som CV, personligt brev m.m.
Vi besvarar ansökningar löpande så fort de kommer in till oss, så skicka in din ansökan så fort du har möjlighet.
Sista ansökningsdag: 18 december 2023.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan.
Ramboll i Sverige
Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, och arkitektkonsult. Vår målsättning är att vara med och bygga framtidens hållbara städer och samhällen. Vi har tusentals anställda världen över, varav ca 2 000 i Sverige. Vi inriktar oss på hållbara förändringar i marknader som byggnader & fastigheter, infrastruktur, urban utveckling, energi samt vatten- miljö- och managementkonsulttjänster. Vår tillväxt bygger på de etiska värderingar som kommer med ägarformen och på våra individfokuserade lösningar. Hos oss får du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar öppenhet, samarbete och personlig utveckling. Genom att kombinera lokala erfarenheter med globala kunskaper kan vi tillsammans forma morgondagens samhällen.
Lika möjligheter för alla
För att skapa samhällen och städer där både människor och natur kan blomstra behöver olika erfarenheter och perspektiv finnas representerade hos oss – det är våra olikheter som gör att Ramboll och våra medarbetare hela tiden utvecklas! Vi välkomnar ansökningar oavsett ålder, könstillhörighet, kulturella perspektiv, livssituation eller livsåskådning. Vi värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och kultur och strävar efter att våra arbetsplatser ska ha god tillgänglighet för alla medarbetare oavsett behov. Vi lyssnar och lär av varandra, och ser till att det finns en balans mellan arbete och fritid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Tjörnemo
0703484859
VD Axel Alm
08-7612626
Moa Johansson
ansokan@misa.se
Försäljningschef Anders Jansson
040-358300
VD Peter Carlsson
040-358300
Personalchef Henrik Lundback
225-35802
Affärsrörelsechef Jonas Nyberg
0225-35813
Produktionsledare Tommie Andersson
070 255 21 73
Enhetschef Lina Werning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontoret Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2023
  • Ansök senast: 18 december 2023

Besöksadress

Regeringsgatan 25
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 25
Stockholm, 11153

Liknande jobb


25 april 2024

Service Technician (45275)

Service Technician (45275)

20 mars 2024

Traveling Technician (49944)

Traveling Technician (49944)

15 mars 2024

Traveling Technician (49944)

Traveling Technician (49944)

15 mars 2024