Service Account Manager

Arbetsbeskrivning

Bemanningsstyrkan är ett väletablerat företag inom bemanning och rekrytering. Vi har varit verksamma sedan 2009 och har idag ca 300 anställda som varje dag hjälper våra kunder i deras dagliga arbete.
Vi är medlemmar I Almega/Kompetensföretagen och Svenskt Näringsliv, självklart har vi kollektivavtal.

Vi söker nu för kunds räkning en Service Account Manager för omgående tillsättning. Vår kund är ett världsomspännande företag inom hemelektronikbranschen med nordiskt huvudkontor i Kista Science City.

I tjänsten som Service Account Manager kommer du att vara ansvarig för vår kunds nätverk av servicestationer för mobilprodukter. Avdelningen "Customer Satisfaction" är en strategisk del av vår kunds affärer och är ansvarig för att leverera service och support för alla elektronikprodukter på den nordiska marknaden.
I rollen som Service Account Manager kommer dina främsta ansvarsområden vara att etablera och stötta servicenätverket för alla kundens mobilprodukter i Sverige.
Du kommer också att vara den huvudsakliga eftermarknadskontakten för kundens största återförsäljare och övriga partners.
Du kommer att rapportera till Nordic Service Manager och en del resande inom norden ingår i arbetsuppgifterna.

Nyckelfunktion/Ansvarsområden:

* Ansvarig för kontakter med serviceställen som hanterar vår kunds mobilprodukter.
* Hantera serviceleverantörer samt förhandla avtal och följa upp KPI:er.
* Övervaka och kontinuerligt arbeta för optimering av servicenätverket i Sverige.
* Implementera servicerutiner och policys på servicecenter och återförsäljare.
* Följa upp relevanta service-KPI:er och rapportera framsteg till vår kunds huvudkontor.
* Sköta eftermarknadsdialoger med vår kunds säljare och partners.
* Arbeta tillsammans med sälj- och supportavdelning med frågor rörande eftermarknad.
* Driva projekt och aktiviteter för att öka kundnöjdhet.


Vår kund letar efter en person som har ett genuint intresse i konsumentelektronik och kundservice. Du ska ha förmågan att hitta lösningar på komplexa problem, klara av att hantera högt arbetstempo och tycka om att arbeta i ett flexibelt och mångsidigt klimat.
Du bör också vara slutkundsorienterad och mottaglig för deras frågor/problem.








Kvalifikationer:
Utbildning inom Elektronik och/ eller Ingenjör är önskvärt.
Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Erfarenhet av arbete i internationellt företag med många intressenter är meriterande.
Flytande svenska och engelska är ett krav, både i tal och skrift. (Excellent/High level)


Erfarenheter:
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office

Färdigheter och egenskaper:
Du ska ha en proaktiv personlighet och ha en "doer-attityd".
Du ska snabbt kunna ta till dig ny information och använda denna till att lösa obekanta situationer/problem som kan uppstå.
Du ska vara socialt kompetent och kunna nätverka både internt och externt.
Du ska ha en strukturerad approach till problemlösning och kunna tänka "utanför boxen".




Bemanningsstyrkan erbjuder heltidsarbete, fast månadslön, friskvårdsbidrag samt en engagerad konsultchef som finns på plats hos kunden flera gånger per vecka. Du får också ett 30-tal arbetskamrater från Bemanningsstyrkan på plats hos kunden....







Tjänsten ska tillsättas snarast och löper på i sex månader med mycket stor möjlighet till förlängning. Vi kommer att hålla intervjuer löpande.







Skicka in ditt cv och ett personligt brev, jag vill gärna att det i ditt brev framgår möjligt startdatum, vad du har för löneanspråk samt om du har någon längre ledighet inplanerad de närmaste sex månaderna.







Jag ser fram emot din ansökan!



/ Therese, Bemanningsstyrkan

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsstyrkan

Bemanningsstyrkan
0852523397
Bemanningsstyrkan
0852523397
Tony Barosen

Therese Barvell Rappel

Stefan Enlund

Linda Yavuz

Wictoria Hofmann

Mona Wågberg
076-249 08 61

Sammanfattning

Besöksadress

Skansvägen 27
ROSERSBERG

Postadress

Skansvägen 27
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


Säljare till OSG Gruppen!

Säljare till OSG Gruppen!

28 maj 2024