Service Coordinator för längre uppdrag hos spännande kund i Danderyd!

Arbetsbeskrivning

Är du en framåt person med tidigare erfarenhet inom kundservice över telefon? Just nu söker vi en Service Coordinator för längre konsultuppdrag hos vår kund i Danderyd! Uppdraget förväntas starta i november för att pågå i över ett år. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Service Coordinator kommer du tillhöra en Service Center-avdelning. Det är en avdelning som tillhandahåller kundens service från start till mål och hanterar mellan 50-60 samtal per dag på hela kontoret. Via telefon och mail kommer du ha tät kontakt med serviceingenjörer och kunder för att hantera inkommande serviceförfrågningar gällande medicinteknisk utrustning. Du har ett stort ansvar som företagets ansikte utåt mot kunderna och som koordinator äger du serviceärendet från början till slut. Från ax till limpa tar du in kundens felanmälan, ser till att kunden får hjälp genom att leverera rätt reservdelar och tekniker till rätt plats och tid.

Arbetsuppgifter
I rollen kan bland annat följande arbetsuppgifter förekomma:
• Ta emot inkommande kundsamtal och serviceförfrågningar
• Analysera kundärenden, fördela ut resurser och vidta rätt åtgärder
• Samarbeta med tekniker för att svara på enklare servicefrågor
• Samarbeta med tekniker för att leverera fjärrsupport
• Lägga in beställningar av reservdelar, följa upp ärenden och eskalera i organisationen vid behov
• Ansvarig för att lägga in nya servicekontrakt i vårt servicesystem, inklusive tillägg, raderingar och ändringar av befintliga kontrakt. Detta kräver tätt samarbete med vårt Service Sales Team
• Ansvarig för snabb och korrekt fakturering av servicejobb samt kontrakt
• Följa upp på eventuella kundfaktureringstvister i samverkan med
• Effektivt hantera och prioritera olika projekt med minimal tillsyn
• Viss försäljning
Vem är du?
Till rollen som Service Coordinator söker vi dig med några års erfarenhet av liknande arbete i direktkontakt med kunder samt att du tidigare arbetat med kundservice, samt interna och externa aktörer över telefon och trivas med det. Du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift samt besitter mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Kunskaper i norska är meriterande för rollen. Som person är du öppen och lyhörd med förmåga att prioritera i stressade situationer utan att tappa fokus. Du är serviceminded med stark social kompetens och god samarbetsförmåga som vågar ta egna initiativ och har förmåga att arbeta självständigt genom att ta reda på lösningar på egen hand. Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel och Outlook, är ett krav för tjänsten medan vana att jobba med Oracle är meriterande.
Förmåner
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Sex månader eller mera
  • Publicerat: 13 november 2018

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb