Service Coordinator med utbildningsansvar för nya medarbetare till KONE!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av service över telefon sen tidigare och nu vill ta nästa kliv i karriären till en roll där du kommer ta ett stort ansvar på en stor avdelning? Teamet söker nu en nyckelperson som kommer att ansvara för utbildningar av nya medarbetare och vara dagliga stöd till de befintliga kollegorna! Vill du axla en viktig och social roll där du dagligen kommer att arbeta med att utveckla dig själv och andra ska du läsa vidare!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en medarbetare till larmcentralen och kundtjänsten. Som Service Coordinator med ansvar för utbildningen kommer du vara en nyckelperson på avdelningen som verkligen gör skillnad för resultatet genom ditt arbete och engagemang. I ditt dagliga arbete kommer du att vara ansvarig för utbildningar samt att driften i kundtjänsten och larmcentralen fungerar som den ska genom att finnas tillhands för frågor och hjälp gentemot dina kollegor. På avdelningen hanteras inkommande samtal från allmänheten runtom i Sverige gällande t.ex. larmsamtal om att någon t.ex. fastnat i en hiss, felanmälningar och andra kundcenterärenden.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONEs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Deras intention är att konsulten vi söker, likt de som finns där idag, kommer att bli en långsiktigt och naturlig del av arbetsstyrkan.

Då KONE är ett utav världens största bolag globalt finns alla möjligheter för karriärsutveckling om man visar framfötterna och gör ett bra jobb. I den här rollen kommer du utgå från det Skandinaviska huvudkontoret och har all möjlighet att få ett stort kontaktnät och ta plats internt med ditt personliga varumärke. KONE är verksamma inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. Arbetet är spännande och varierande då det innebär kontakt med intern personal, tekniker och privat- och företagspersoner som inkommer med frågor, felanmälningar och larm.



ARBETSUPPGIFTER
Som Service Coordinator kommer du att sitta i ett öppet kontor tillsammans med resten av dina kollegor. Du kommer att ta emot inkommande samtal och mail samt felanmälningar gällande företagets produkter – hissar och rulltrappor.

På denna stora avdelning arbetar både heltidspersonal och deltidspersonal och det kommer vara du som gör det första intrycket på nya medarbetare genom att ordna förstaklassutbildningar vid introduktionen. Utöver arbetet med nya utbildningar kommer du även ha ansvaret för att driften fungerar och att dina kollegor har rätt förutsättningar för att klara av sitt arbete väl. Rätt förutsättningar för kollegor innebär även ett ansvar för att utbildningsmaterialet uppdateras löpande och att medarbetare som jobbat en längre tid tar del av dessa. Du kommer att rapportera till chefen för kundcenter och även i samråd med hen ta fram utbildningarna och materialet.

Du kommer till exempel att:


* Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
* Koppla kunden till rätt person på företaget
* Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker
* Lära upp nya kollegor och koordinera tider för dessa
* Ta fram utbildningsmaterial och se till att detta efterlevs
* Vara ett stöd till den dagliga driften och finnas tillhands för frågor
* Bidra med stort engagemang och energi till kollegor dagligen


VI SÖKER DIG SOM
I denna roll kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har erfarenhet och förståelse för rollen men inte minst under rekryteringsprocessen visar på ambition och engagemang.

Utöver dina personliga egenskaper ser vi även att du:


* Har erfarenhet av service sedan tidigare, detta kan vara genom kundtjänst, men även andra serviceyrken såsom butiksmedarbetare
* Behärskar svenska i tal och skrift då KONES koncernsspråk är svenska
* Du har telefon- och datorvana
* Har goda kunskaper i engelska


Det är meriterande om du;


* Har någon tidigare ledarskapserfarenhet
* Arbetat med utbildningar tidigare


För att lyckas väl i rollen som service coordinator och utbildare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga.

Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.

Start: Omgående är önskvärt

Omfattning: Heltid

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. Academic Work är Home of the Young Professionals.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:

Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE grundades 1910 och levererar innovativa och miljöeffektiva lösningar för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. KONE är beläget i Kista. Vi har samarbetat med KONE i flera år, och har konsulter såväl på hel- som deltid på olika avdelningar!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider, Mån-Fre
  • Publicerat: 10 augusti 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundservice

Kundservice

26 april 2024

25 april 2024