Service Delivery Manager

Arbetsbeskrivning

Stream Global Services är ett globalt företag som arbetar inom BPO - Business Process Outsourcing - primärt med teknisk service men även inom andra område som orderhantering, logistikhantering etc. Stream har 50 olika kontaktcenter i Nordamerika, Europa, Filippinerna, Indien, Latinamerika, Mellanöstern och Afrika. Support kan erbjudas på 33 olika språk. Stream International Nordic AB erbjuder teknisk kundsupport och kundtjänst på den nordiska marknaden. Våra uppdragsgivare är högteknologiska företag som valt att outsourca delar av sin verksamhet. Stream supporterar såväl privat- som företagskunder och den nordiska verksamheten finns både i Helsingborg och i Aalborg, Danmark. Helsingborg fungerar som det nordiska huvudkontoret. Vi tillhandahåller support på danska, svenska, finska och norska. I Helsingborg är vi ca 230 anställda och i Aalborg 30 anställda. Vi söker nu en Service Delivery Manager med placering i Helsingborg. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att innebära: * Leda och styra den operationella verksamheten inom ett klientkontrakt. * Säkerställa att såväl ekonomiska som operationella mål minst uppnås. * Bygga och upprätthålla en stark relationen med klienten. * Initiera och driva förbättringsarbetet i syfte att uppnå maximal kundnytta. * Ansvara för att uppnå rätt lönsamhet för klientuppdraget samt hantera ekonomisk uppföljning och utarbeta prognoser. * Leda och koordinera arbetet för Team Managers som arbetar inom aktuellt klientkontrakt innebärande att tydligt styra mot mål och följa upp. * Som medlem i ledningsgruppen bidra till verksamhetens utveckling Du rapporterar direkt till sitens VD. Du kommer också att rapportera sitens operationella resultat till klient och till Streams Europeiska Account Manager. Med god förståelse om kundens struktur, mål och förväntningar är det du som SDM som identifierar och skapar förbättringar i vår support och kundrelationen. All klientkontakt och kontakt med andra siter inom Stream sker på engelska därför krävs det av Dig att Du har mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i detta språk. För att lyckas bra i arbetet behöver Du hålla dig uppdaterad om tekniska lösningar på marknaden, kundens förväntningar samt förändringar på marknaden och i branschen. Du är van vid att hantera mycket information och är duktig på att föra det vidare på ett strukturerat och kommunikativt sätt. Vi söker dig som är driven, strukturerad och engagerad. Att arbeta mot högt uppsatta mål ser du som en utmaning och du tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du är en stark ledarprofil som gillar att arbeta självständigt men även drivs av att leda och motivera andra i ditt arbete att nå uppsatta mål. Vi ser gärna att Du som söker tjänsten har * Tidigare erfarenhet av kundservice och teknisk support * Ledarerfarenhet * Högskole- universtitetsutbildning är meriterande. * God finansiell förståelse, känsla för siffror. * Mycket goda kommunikationsfärdigheter, verbalt och skriftligt. * God analytisk förmåga, * Förhandlingsvana. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka genom vår annons på monster.se. Vi kommer att arbeta löpande med urvalet.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stream
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 30 mars 2010
  • Ansök senast: 9 april 2010

Besöksadress

Rönnowsgatan 8
None

Postadress

Rönnowsgatan 8
HELSINGBORG, 25225

Liknande jobb


31 oktober 2024

Driftchef inom lokalvård

Driftchef inom lokalvård

30 oktober 2024

28 oktober 2024