Service Designer

Service Designer

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla framtidens kundupplevelse av några av Sveriges mest kända och älskade produkter som Lotto, Stryktipset och Triss? Nu söker vi efter vår nya Service Designer till vårt utvecklarteam. Läs mer och ansök nedan!

Vad kommer du att göra?

Som Service Designer kommer du skapa, kommunicera och underhålla en tydlig vision för vår kundupplevelse i butik. Samtidigt som det omnikanala perspektivet är viktigt. Du är nyfiken och drivande i att lära känna kundens och ombudens behov & förväntningar och genomför kvantitativa och kvalitativa insiktsarbeten genom tex djupintervjuer, observationer och data. Du är van att hålla workshops och har en stor verktygslåda till din hjälp. Du skapar insikter som sedan presenteras i olika visuella kontexter som i tex kundresor/ombudsresor.

Du har ett brinnande intresse för att analysera och konkretisera kundbehoven. Du är modig och nytänkande i dina idéer som presenteras visuellt och kundvalideras. Ditt arbete utförs självständigt men i samarbete med bland annat marknad, försäljning, Partnerservice, UX, utveckling och ombuden. Dina insikter och lösningsförslag används i alla delar av vår verksamhet och genomsyrar allt vårt arbete. Samt att du ingår som en viktig del i våra initiativ för att säkra att kundbehov tas omhand i konceptfasen och kravställningar.

Vidare innebär rollen att du ansvarar för att kommunicera, planera, leda, och följa upp arbetet med att introducera och implementera tjänstedesignprocesser inom Retail. En del av rollen handlar om att leda, facilitera och utveckla processer och samarbeten utifrån ett designorienterat arbetssätt.

Är du den som kommer att göra det?

Din kreativitet och initiativförmåga tar dig snabbt framåt i ditt vardagliga arbete och du har lätt för att identifiera nya tillvägagångssätt för att utveckla ditt arbete. Du gillar att arbeta analytiskt samtidigt som du har förmågan att på ett enkelt och uppmuntrande sätt kunna presentera nya insikter för team, projekt- och ledningsgrupper.

Du har flera års erfarenhet av arbete som Service Designer och har god kompetens inom planering och ledning av olika uppdrag. Du har mycket goda kunskaper och lång erfarenhet av kundinvolvering och metoder för att nå kvalificerad kundinsikt. Du bör ha erfarenhet av både analytiskt och strategiskt arbete och hur design används som verktyg i innovation och tjänsteutveckling.

Då rollen är relativt ny inom teamet så har du alla chanser att vara med och bygga upp service design arbetet inom retail inom företaget.

Tidigare erfarenheter inom retail och konsumentprodukter är meriterande och likaså om du har tidigare erfarenheter av digitaliseringsresa inom retail. Starkt meriterande om du har erfarenhet av verktygen Sketch och InVision för prototypgenerering.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Om Retail

På Retail ansvarar vi för Svenska Spels fler än 6500 ombud och partners. Vi ska leverera Sveriges bästa kundmöte och har, på en ny och spännande marknad, en unik position med fysisk försäljning av våra spel inom sport- och turspel.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret.

Vi gör urval löpande så du är välkommen med din ansökan så fort som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Camara, annika.camara@svenskaspel.se (https://career.svenskaspel.se/jobs/1596292-product-owner/annika.camara@svenskaspel.se).

Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här. Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på teamta@svenskaspel.se (https://career.svenskaspel.se/jobs/1596292-product-owner/teamta@svenskaspel.se).

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


16 oktober 2024

15 oktober 2024