Service Desk Agent (1st line support) – Göteborg

Service Desk Agent (1st line support) – Göteborg

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar inom bilbranschen och teamet ansvarar för att ge primär support till kunderna i Sverige och Norge. Service Desk teamet består av fyra medarbetare och är ansvariga för hanteringen av incidenter och att ge dagligt stöd till kunderna. De arbetar nära utvecklingsteamen och hanterar first line support för både det egna systemet och andra system inom kundens ekosystem. Teamet är också ansvariga för att hantera ärendehanteringssystemet ServiceNow.

För att stödja kunder/återförsäljare med 1st line-support söker teamet en ny medarbetare. Rollen kräver både samarbetsförmåga och självständigt arbete. Initiativ och förslag till förbättringar är välkomna och uppmuntras av vår kund. Alla i teamet kan bidra till att förbättra arbetet och verksamheten i stort.

De huvudsakliga ansvarsområdena inkluderar att tillhandahålla 1st line-support till kunderna, arbeta proaktivt med förbättringar i processer, systemstöd, samarbete och kunddialog. Du kommer även att samarbeta med utvecklingsteamen vid pågående driftstörningar och driva kommunikationen med kunderna. Du kommer att arbeta med administrationen av ärendehanteringssystemet.

Krav

För att passa in i rollen bör du vara en person som ser möjligheter och trivs med att lösa problem samt är en erfaren problemlösare. Du bör vara serviceinriktad, ha god kommunikativ förmåga och kunna skapa bra relationer med kollegor, samarbetspartners och kunder. Du har erfarenhet av IT-support på first- eller second line-nivå, eller kunskap inom IT kombinerat med erfarenhet från ett serviceyrke.

Vår kund värderar öppen kommunikation inom teamet och lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att kunna kommunicera dina tankar och känslor på ett klart och tydligt sätt. Du behöver kunna kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-03-01
Slutdatum: 2024-12-31
Sista ansökningsdagen: 2024-01-25
Ort: Göteborg
Kontaktperson: +46 790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2024
  • Ansök senast: 25 januari 2024

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024