OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi nya servicedeskmedarbetare med placering i Stockholm, Värtahamnen.
Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer vår kund höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem.
I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling.
Kravprofil :
Ha erfarenhet av att arbeta med 1st, 2nd line support och/eller Service desk agent med 1-3 års erfarenhet av 1st line-arbete.
Ha baskunskaper i ITIL (Incident, Problem, Request & Change)
Ha vana av felsökning på egen hand.
Ha erfarenhet av att jobba mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för resultatet.
Erfarenhet att ha personligt ansvar att hantera samtal och backlog simultant.
Ha erfarenhet av att lösa så mycket som möjligt vid första kontakten med kundens slutanvändare. Gärna First contact resolution 65% eller högre.
Tidigare erfarenhet/baskunskaper av att ha jobbat med KCS metodik (kunskapsartiklar)
Förståelse av SLA:er och vad det innebär
Ha goda kunskaper i svenska och engelska - i så väl tal som skrift
Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
Vana av att supportera enterprise-kunder.
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska & Engelska
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai