Service Desk Agent

Service Desk Agent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi nya servicedeskmedarbetare med placering i Stockholm, Värtahamnen.

Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer vår kund höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem.

I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling.

Kravprofil :

Ha erfarenhet av att arbeta med 1st, 2nd line support och/eller Service desk agent med 1-3 års erfarenhet av 1st line-arbete.

Ha baskunskaper i ITIL (Incident, Problem, Request & Change)

Ha vana av felsökning på egen hand.

Ha erfarenhet av att jobba mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för resultatet.

Erfarenhet att ha personligt ansvar att hantera samtal och backlog simultant.

Ha erfarenhet av att lösa så mycket som möjligt vid första kontakten med kundens slutanvändare. Gärna First contact resolution 65% eller högre.

Tidigare erfarenhet/baskunskaper av att ha jobbat med KCS metodik (kunskapsartiklar)

Förståelse av SLA:er och vad det innebär

Ha goda kunskaper i svenska och engelska - i så väl tal som skrift

Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter

Vana av att supportera enterprise-kunder.

Plats: Stockholm

Arbetstid: 100%

Språk: Svenska & Engelska

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Danda
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2022

Besöksadress

Stora Nygatan 55, Malmö
None

Postadress

Stora Nygatan 55
Malmö, 21137

Liknande jobb


31 oktober 2024