OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat i helpdesk, IT-support eller liknande? Är du en kommunikativ person som brinner för problemlösning och är en lagspelare? Då har vi rätt uppdrag för dig! Vår kund är i behov av stöttning av två duktiga Service Desk Agents med tidigare erfarenheter från systemmiljöer. Du kommer att arbeta i företagets Service Desk där du tar emot ärenden från företagets anställda samt externa leverantörer på exempelvis IT-utrustning. Om detta låter intressant, skicka in din ansökan till oss redan idag då vi går igenom vårt urval löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning två serviceinriktade medarbetare till Service Desk för ett uppdrag. Service Desk tar emot IT-relaterade ärenden från både intern personal men också till externa leverantörer som levererar IT-utrustning till företaget. I den här tjänsten kommer du samarbeta mycket med kollegor och samverka med andra grupper inom företaget. Service Desken har mycket att göra och därför söker de efter två stjärnor som kan stötta avdelningen.
Tjänsten är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på försäkringsbolaget. Uppdraget är förlagt på heltid. Det finns goda möjligheter att bli förlängd eller överrekryterad förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som Service Desk Agent kommer du att ta emot IT-relaterade ärenden från företagets interna personal men också från externa leverantörer. Ärendena kommer in via telefon och mail och kan gälla allt ifrån datamiljöer, behörigheter och teknisk utrustning. Höga krav ställs på bemötande och service. Service Desken är öppen 7.30 – 17.00 under vardagar och dina arbetsuppgifter kommer variera inom ramen för öppettiderna.
Arbete på avdelningen sker enligt ITIL och du kommer proaktivt förbättra funktionens leverans och kompetensutveckling genom det dagliga LEAN-arbetet.
Du kommer till exempel att:
* Arbeta med lösenordshantering
* Stötta användarna i IT-relaterade frågor
* Arbeta med incident- och problemhantering av ärenden som inkommer till Service Desken
* Delta i möten som rollen Service Desk-specialist
* Ta emot felanmälningar, koordinera ärenden och följa upp med externa leverantörer
* Proaktivt arbeta med förbättring och utveckling av Service Desk och dess funktioner och service
För dig som tidigare har någon erfarenhet av att arbeta i helpdesk eller inom IT-support tidigare är detta en guldchans att få in en fot på ett stort försäkringsbolag! Användarna är många och du kommer att få möjlighet att arbeta i stora IT-miljöer. Det är även en mycket bra chans för dig att få in en fot hos Academic Work och bli en del av vårt konsultnätverk.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en utbildning motsvarande minst gymnasiekompetens
* Har omfattande erfarenhet från komplexa systemmiljöer
* Har arbetat med IT-support sedan tidigare, helst minst ett år i en IT-support tidigare inom PC- och Windowsmiljö
* Har goda kunskaper i svenska, detta eftersom du kommer att kommunicera på svenska dagligen
Det är meriterande om du:
* Har arbetat i stora organisationer och koncernmiljöer
* Har kunskap om ITIL och processinriktat arbete
Som person är du strukturerad i ditt arbetssätt men har också förmågan att vara flexibel och kan planera om i ditt arbete om så behövs. Du arbetar gärna i grupp tillsammans med dina kollegor och delar gärna med dig av dina kunskaper såväl som du gärna lär dig av andra. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, tycker om att arbeta i nära dialog med andra människor samt har ett serviceinriktat mindset. Du trivs med att arbeta i händelsernas centrum i en roll där det är mycket som händer samtidigt.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, med chanser till förlängning
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Södermalm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231