Service Desk-medarbetare sökes till internationell koncern

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en person till deras IT-supportavdelning. Du kommer ansvara för att registrera och kategorisera såväl problem som beställningar för de du supporterar. Din avdelning har höga rättigheter i de flesta system och du kommer att förväntas lösa problemen vid första kontakt. Detta kommer ske genom antingen telefon, e-mail, chat eller VIP-support. Att ge professionell och kundanpassad service är ryggraden i verksamheten. Till din hjälp har du en kunskapsdatabas samt dina egna eller dina kollegers kunskaper. Arbetet är processtyrt vilket underlättar för prioriteringar och koordinering av ditt arbete.


Om tjänsten som Service Desk-medarbetare
I rollen kommer du att vara en del av support- och servicefunktionen hos vår kund. Kombinerat med att du kommer att lösa IT-relaterade problem som löpande uppstår hos vår kunds olika verksamhetsområden kommer du arbeta proaktivt och utvecklande. Problem som kan uppstå kan vara, men är ej begränsat till, tekniska fel hos skrivare, datorer, telefoner, projektorer etc. Service Desken skapar samtliga användarkonton, tilldelar rättigheter och behörigheter för de flesta IT-systemen.

Vi söker dig som har:


* Utbildning inom IT och/eller 1-2 års erfarenhet av arbete inom IT Support eller liknande
* Erfarenhet av AD och Exchange
* Genuint IT-intresse
* Kunskaper inom Microsofts produkter
* Intresse av att hjälpa kunder och att ge god service i alla lägen
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi söker dig som...
... gillar att ge förstklassig service! Du är lyhörd och tar dig an kundernas problem och behov med stort engagemang. Du är en idérik problemlösare som tar egna initiativ och agerar proaktivt. Du tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare. Du ska trivas i ett varierande arbetstempo, även då det stundtals kan bli intensivt. Vi ser att du är en person som har starkt eget driv och som ser utvecklingspotential i dig själv, nu är du redo för en ny utmaning!

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
PLATS: Göteborg
LÖN: Fast lön 
KONTAKT: Talent Manager Jacob Borre, jacob@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökan) 
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-11-04

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående genom att klicka "Ansök Nu" då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig!  

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Bemanning
  • Publicerat: 5 oktober 2016

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024