Service Desk Team Leader till kund i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en social, ansvarsfull och driven person som trivs med att arbeta nära människor och ständigt utveckla andra? Gillar du att arbeta på ett strukturerat och metodiskt sätt mot uppsatta mål? Har du ett intresse för teknik och problemlösning och motiveras av att erbjuda snabb service av hög kvalitet?

Vi söker för kunds räkning en Service Desk Team Leader till vår kund i centrala Stockholm som är ansvarig för att leda ett Service Desk team i deras dagliga arbete!


Passar vi dig?

Wise IT är ett rekryterings- och konsultföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Ett jobb där du kan byta uppdrag om och när du vill. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen -- i ditt nästa steg.

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.


Din vardag

I rollen som Service Desk Team Leader ansvarar du för att stötta och leda ditt team i deras arbete att ge god teknisk support till interna användare. Teamet agerar både 1st och 2nd line support. Du arbetar bland annat med:


Bemanning av Service Desken för att den ska kunna möta verksamhetens behov
Analys och uppföljning av incidenter och beställningar
Utveckling av nya rutiner, processer och arbetssätt
Projektledning
Systemägare för intern klientplattform och ärendehanteringssystem
Personalansvar vad gäller t.ex. medarbetar- och lönesamtal
Rekrytering och introduktion av nyanställda
Agera länken mellan IT och verksamheten



Vem är du?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med IT-support samt i en liknande ledarroll. Du har eventuellt genomgått en relevant IT-utbildning. Du har bland annat mycket goda kunskaper och erfarenheter inom Windows vad gäller både klient och server, administration i Active Directory, Exchange, ITIL samt Citrix. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av nätverk och deployment.

Som person är du social, driven och flexibel med stort fokus på att ge bra service. Du gillar att leda och drivs av att coacha människor till att nå sin fulla potential. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att agera länken mellan IT och verksamheten. Du är strukturerad och van att arbeta på ett analytiskt och metodiskt sätt där du väger för- och nackdelar i olika beslut. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Är du redo att ta nästa steg i karriären?

Ansök redan idag genom att besvara 6 snabba frågor! Urval sker löpande. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten? Vänligen kontakta Agnes Holmberg på agnes.holmberg@wiseit.se.

Vi ser fram emot Din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 juni 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024