Service Manager 100%

Arbetsbeskrivning

Radisson Blu Royal Park Hotel, beläget intill Kungliga Hagaparken, har 193 gästrum, en stor konferensavdelning med 30 konferenslokaler och möjlighet att ta emot 500 konfererande gäster. Haga health Club driver även relax och spa-avdelning i hotellet. Vår restaurang ligger mycket vackert, med utsikt över Brunnsvikens vatten.

Är du intresserad av att arbeta på ett spännande hotell i en internationell miljö? Nu söker vi en ny Service Manager (arbetsledare) till hotellreceptionen som brinner för service och för hög kvalitet. Vi vill att Ni ska vara hotellets ansikte utåt och bidra aktivt till en helhetsupplevelse på Radisson Blu Royal Park Hotel. Ni rapporterar till vår Front Office Manager.

HUVDUDSAKLIGA UPPGIFTER
- Se till att vi har en hög och jämn servicenivå i receptionen
- Engagera sig och bidra till hotellets uppsatta mål
- Använda yield management för att maximera och intäkter och beläggning
- Personalplanering i form av schemaläggning, bemanning och rekrytering
- Kontinuerligt se till att vidareutbilda sig inom sitt område för att förbättra avdelningens och den egna prestationen
- Coacha, utveckla och leda receptionspersonalen
- Ansvara för introduktionen av nyanställda och de anställdas träning-utbildningsbehov
- Ansvara för att hotellet när ingen från ledningen finns på plats 
 
DIN PROFIL
Vi ser att du har flera års erfarenhet av hotellreception. Vi ser att du har förmågan att leda andra. Som Service Manager är du tydlig, rak och kommunikativ. Du har datavana och goda kunskaper i hotellbokningssystem Opera. Kandidaten ska vara strukturerad och har god planeringsförmåga. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska, kunskap i ett ytterligare språk är meriterande. Vi ser även att kandidaten har en positiv service- attityd gentemot kunder och medarbetare, Yes I Can-attityd.

VI ERBJUDER
- Ett utmanande arbete på ett internationellt hotell
- Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
- Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid, skift på arbete då både helger och kvällar ingår
- Tillträde enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

F&D Manager Jenny Wallin
0708-245518
Front Office Manager Erika Åberg
08-6245524
Front Office Manager Joakim Bergström
+46 70 356 23 85
Front Office Manager Joakim Bergström
+46 8 624 55 00

Sammanfattning

Besöksadress

Frösundaviks Allé 15
None

Postadress

Box 4026
Solna, 16903

Liknande jobb


Good Morning Hotels Jönköping söker nya hotellmedarbetare

26 april 2024

26 april 2024

Good Morning Hotels Jönköping söker nya hotellmedarbetare

26 april 2024